کد خبر 775432
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
صالحی

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان به منظور شرکت در شصت و یکمین نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین رفت.

 به گزارش مشرق، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور شرکت در شصت و یکمین نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رأس هیأتی از مسئولان این سازمان بامداد امروز (یکشنبه) 26 شهریور ماه عازم وین مقر آژانس شد.

معاون رئیس جمهور قرار است در این نشست به ایراد سخنرانی بپردازد.

صالحی همچنین در حاشیه این سفر با برخی از مقامات آژانس و همتایان خود از کشورهای دیگر ملاقات و در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین به گفت‌وگو و رایزنی خواهد پرداخت.

شصت و یکمین نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است از فردا دوشنبه در وین آغاز شود.

شصت و یکمین نشست عمومی آژانس یک هفته پس از نشست فصلی شورای حکام آژانس برگزار می‌شود. نشست عمومی عالی‌ترین نهاد سیاستگذاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که از نمایندگان همه 168 کشور عضو تشکیل شده و هر سال معمولا در ماه سپتامبر برای بررسی و تایید برنامه و بودجه آژانس و بررسی سایر موضوعاتی که شورای حکام ، مدیرکل یا کشورهای عضو به آن ارجاع کرده‌اند، تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش فارس، رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس چهارشنبه 22 شهریور در سخنرانی خود در نشست فصلی شورای حکام آژانس که هفته گذشته در وین برگزار شد، دیدار اخیر یکی از مقامات آمریکایی از وین با هدف تضعیف اعتبار آژانس را نمونه دیگری از سوء نیت و رفتار غیرصادقانه آمریکا خواند و افزود: اعمال فشار به آژانس به هر وسیله ای تاثیر منفی بر ماهیت حرفه‌ای و بیطرفانه کار آژانس در اجرای وظایف محوله از سوی قطعنامه 2231 شورای امنیت و قطعنامه‌های شورای حکام، برجای می‌گذارد و بدین وسیله استقلال و اعتبار فعالیت آژانس را تضعیف می‌کند. 

نجفی همچنین در سخنرانی خود ضمن اشاره به قطعنامه 2231 شورای امنیت و نقش اساسی و مستقل آژانس اظهار داشت که اقدامات آژانس باید از خدشه دار شدن توسعه اقتصادی و فنی ایران اجتناب کرده و در حفاظت از اسرار تجاری، فنی و صنعتی و سایر اطلاعات محرمانه‌ای که به آژانس ارائه می‌شود، از هیچ اقدامی فروگذار نکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس