طرح جمع اوری معتادان و کشفیات مواد محترقه

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان گفت: ۱۰ درصد جامعه معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند که این آمار روند صعودی دارد.

به گزارش مشرق، فاطمه عباسی امروز در حاشیه مراسم افتتاح نخستین مرکز ترک اعتیاد بانوان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: متأسفانه رشد صعودی اعتیاد در میان بانوان تهدید جدی است و اکنون 10 درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان زنان را ستون خانواده دانست و گفت: در این راستا باید به صیانت و نگاهبانی از این ستون و قشر مؤثر جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

عباسی از فعالیت 47 کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در کشور خبر داد و افزود: برای بازگشت زنان معتاد به جامعه و آغوش خانواده باید کمکها و یارانه مرکز ترک اعتیاد بانوان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه با افزایش حضور زنان در جامعه مهارت اجتماعی آنان افزایش نیافته است، بیان کرد: رشد صعودی اعتیاد در میان زنان به صورت تهدید درآمده است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان با اشاره به ویژگی‌های کمپهای ترک اعتیاد بانوان، اظهار کرد: در این کمپ‌ها بدون استفاده از دارو، خدمات روان‌درمانی، مددکاری و حمایت‌های اجتماعی به مددجویان ارائه می‌شود.

عباسی با بیان اینکه اعتیاد در میان زنان جوان گسترش بیشتری دارد، اظهار کرد: زنان بیشتر به مصرف مواد مخدر سنتی مانند تریاک گرایش دارند و ماده مخدر شیشه نیز به‌علت سهولت در دسترسی رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد در میان زنان جوان گسترش بیشتری دارد، اظهار کرد: زنان بیشتر به مصرف مواد مخدر سنتی مانند تریاک گرایش دارند و ماده مخدر شیشه نیز به دلیل سهولت در دسترسی رو به افزایش است.

اولین مرکز ترک اعتیاد بانوان کرمانشاه با ظرفیت 60 نفر و با اعتبارات بخش خصوصی و کمک سپاه در خیابان سعدی افتتاح شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس