کد خبر 774980
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:26تصمیم اشتباه در40 سال گذشته برای صندوق‌های بازنشستگی گرفته شده که هزینه‌های آن پرداخت نشده است. کاهش قدرت خرید بازنشستگان یا چالش تبعیض در پرداختی‌ها نمونه آن است.

به گزارش مشرق، محمود اسلامیان در همایش ملی گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: چالش‌هایی در صندوق‌های بازنشستگی وجود داشته و خوشبختانه این دولت به این مشکلات توجه کرده و آن را مورد واکاوی قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از عارضه‌ها و مشکلاتی که همیشه وجود داشته این است که مسائل مورد واکاوی علمی قرار نمی‌گیرد و راه حلی هم برایش پیش‌بینی نمی‌شود. اما در صندوق بازنشستگی رویکردی  جدید ایجاد شده و تلاش کرده‌ایم با استفاده از تجربه مدیران بین‌المللی آن را برطرف کنیم.

اسلامیان گفت: یک واکاوی علمی دقیق در صندوق انجام شده، مشکلات بررسی و راه حل‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است. چرا که همانگونه که می‌دانیم طی سال‌های گذشته 26 تصمیم اشتباه بدون آنکه هزینه‌هایش پرداخت شود برای صندوق گرفته شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، تصریح کرد: دراین 4 سال گذشته عقلانیت حاکم شده، تورم را کنترل کرده‌ایم و افزایش حقوق هم پای تورم ایجاد شده به طوری که توسط دولت 2هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار گرفته‌ایم تا به طور میانگین 18 و نیم درصد افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: تبعیض حقوقی که میان بازنشستگان وجود داشت از مسائل و چالش‌های بزرگ است که امیدواریم در یک دوره زمانی بتوانیم آن را تعدیل کنیم. اسلامیان گفت: کاهش قدرت خرید بازنشستگان نیز چالش جدی دیگر بازنشستگان است که در دولت قبلی اتفاق افتاد و افزایش حقوق‌ها زیر نرخ تورم بود به طوری که قدرت خرید بازنشسته را 67.7 درصد کاهش داده بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد اقداماتی که برای بازنشستگان در دستور کار است، گفت: وام ضروری بازنشستگان به 4 میلیون افزایش یافته و سقف آن 300 هزار تومان است و تا مهر ماه تمام این وام‌ها به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی همچنین از افتتاح 5 خانه امید به مناسبت روز تکریم بازنشستگان خبر داد و گفت: تا این لحظه 38 خانه امید داشته‌ایم که امروز به 43 خانه افزایش پیدا می‌کند.وی همچنین از واگذاری سهام بیمه ملت و اعطای خودرو به صورت لیزینگ برای بازنشستگان کشوری به عنوان دیگر اقدام انجام شده برای این افراد خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    0 0
    وقتی فرهنگ خرید نباشه باید نداری باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس