کد خبر 774971
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
رئیس مجلس بلژیک

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک گفت: اروپایی‌ها با تمام سیاست‌ها و دیدگاه‌های آمریکا موافق نیستند و در مسیر خود حرکت می‌کنند.

به گزارش مشرق، "زیگفری دراک" رئیس مجلس نمایندگان بلژیک پس از دیدار خود با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد، در نشست‌خبری مشترک با همتای خود، گفت: در مذاکرات با رئیس مجلس ایران درباره موضوعات مختلفی بحث و گفت‌وگو شد.

وی با بیان اینکه روابط ایران با بلژیک به اواسط قرن 19 باز می‌گردد، ادامه داد: باید برای همکاری دوجانبه در دوران پسابرجام برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم و معتقدیم تلاش‌ها در جهت ارتقاء مناسبات گذشته را باید افزایش دهیم.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک با تاکید بر اینکه معتقدیم برنامه‌ای که دولت و مجلس ایران برای توسعه اقتصادی داشته امیدوارکننده است، افزود: از این موضوع که رئیس مجلس ایران بر نقش بخش خصوصی به عنوان موتور محرک اقتصاد تاکید دارد، خرسند شدیم.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها با تمام سیاست‌ها و دیدگاه‌های آمریکا موافق نیستند و در مسیر خود حرکت می‌کنیم، اضافه کرد: ما معتقدیم اهمیت دارد که به زودی دفتر اتحادیه اروپا در تهران افتتاح شود.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک با اعلام اینکه در مذاکرات امروز خود با رئیس مجلس توافق کردیم که مشکلات بانکی به طور جدی و زودتر باید برطرف شود، گفت: هر دو طرف تلاش خواهند کرد تا موانع سیستم بانکی هر چه سریع‌تر برطرف شود، چون بدون وجود کانال‌های بانکی تجارت بین دو کشور پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به مذاکرات خود با رئیس مجلس ایران درباره بحث بحث تروریسم، اظهار داشت: ما در بلژیک با مسئله تروریسم آشنا هستیم که به همین منظور در پارلمان خودمان کمیته‌ای برای بررسی اجزای پدیده تروریسم تشکیل داده‌ایم که در جلسه امروز نیز درباره حفاظت کشورها در مقابل تروریسم نیز صحبت‌هایی انجام شد.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک با تاکید بر اینکه برای مبارزه با تروریسم نیاز به همکاری بین‌المللی داریم، گفت: پلیس بلژیک و ایران در سطح بالایی درباره مبارزه با تروریسم مذاکراتی داشته‌اند.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره حقوق بشر در جلسه مشترک با علی لاریجانی، تصریح کرد: مشکل حقوق بشر در همه کشورها بویژه در بلژیک و در پارلمان ما نیز وجود دارد و ما در مذاکرات با رئیس مجلس ایران اعلام کردیم به فرهنگ و سنت ایران در زمینه حقوق بشر احترام می‌گذاریم و مایل هستیم با فرهنگ ایران در این زمینه آشنا شویم.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک در پایان خاطرنشان کرد: صبح امروز نیز با رئیس‌جمهوری ایران ملاقات خوبی داشتیم و امیدواریم با ملاقات‌هایی که داشتیم زمینه را برای همکاری‌های بیشتر دو کشور مهیا کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس