کد خبر 774446
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۳
عربستان

مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس گفت که هدف از جنبش ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) آغاز روند رهایی مردم عربستان از جرثومه آل سعود است.

به گزارش مشرق، موج فراخوان عمومی در حمایت از برپایی اعتراضات نیمه سپتامبر در داخل عربستان بالا گرفته است، اعتراضاتی که پشتوانه آن شاخص‌های موجود در داخل این کشور ثروتمند است.

همه عوامل به نفع جنبش پانزدهم سپتامبر در عربستان است که طرف‌هایی در داخل خاندان حاکم می‌توانند از آن بهره ببرند و احتمالا این اعتراضات می‌تواند به تحولاتی سیاسی در داخل عربستان یا دستکم تقویت طرف‌های ضد ولایت عهدی محمد بن سلمان منجر شود.

این شاخص خطرناکی است که می‌تواند به تحولی سیاسی در کشوری با حاکمیت مذهب سلفی منجر شود که هر گونه اعتراض ضد حکومتی را حرام و مغایر با احکام دین می‌داند از همین رو هر اعتراضی ضربه به مرجعیت دینی عربستان و پیروزی برای جریان صحوه شمرده می‌شود که خواهان ایجاد اصلاحاتی داخلی و قانونی است.

سوالی که هم اکنون مطرح می‌شود این است که آیا برپایی اعتراضات در نظام سیاسی کنونی عربستان تاثیرگذار است؟ پاسخ این است که این قضیه به قدرت جنبش 15 سپتامبر و وضوح خواسته‌ها و سطح امتیازدهی‌های دو طرف و میزان قدرت خاندان حاکم بر قدرت نمایی خود در صورت موفقیت این اعتراضات بستگی دارد.

"علی الاحمد" فعال سیاسی عربستانی مدیر مرکز مطالعات خلیج [فارس] در واشنگتن به تشریح جنبش اعتراضی 15 سپتامبر در عربستان پرداخت.

هدف جنبش 15 سپتامبر آغاز روند رهایی از جرثومه آل‌سعود است

وی در این مصاحبه گفت: جنبش 15 سپتامبر جنبش یک گروه یا حزب خاصی نبوده بلکه جنبش تمام مردم عربستان بوده و آنها از طریق فضای مجازی در آن مشارکت خواهند کرد و طی آن شهروندان سعودی و فعالان سیاسی خواسته‌های مردم عربستان از خاندان حاکم بر این کشور را مطرح خواهند کرد و امیدواریم که این جنبش تقویت شده و افزایش یابد و از همه اعراب و مسلمانان می‌خواهیم که از جنبش 15 سپتامبر حمایت کنند. این جنبش با هدف دستیابی مردم عربستان به آزادی و رهایی از باکتری به نام خاندان آل سعود است که به کشتار و شکنجه ملت عربستان پرداخت و با ملت‌های مسلمان نیز جنگ و کشتار راه انداخت و به توسعه تروریسم، فساد و دزدی پرداخت.

بازداشت‌های اخیر نشان داد آل‌سعود با همه ملت عربستان خصومت دارد

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بازداشت‌های اخیر در عربستان گفت: بازداشت‌های اخیر در عربستان بدین معناست که رژیم آل سعود فقط با یک طیف به خصوصی از ملت عربستان دشمنی نمی‌کند بلکه با همه ملت در تضاد و خصومت قرار دارد. به همین دلیل است که تمام ملت عربستان باید علیه نظام حاکم بر این کشور که عربستان را به ویرانی کشانده و ثروت‌هایش را به یغما برده، متحد شوند.

جنبش 15 سپتامبر سرآغازی برای دیگر جنبش‌ها خواهد بود

وی در ادامه این  مصاحبه گفت: در واقع هدف از جنبش 15 سپتامبر این است که سرآغازی برای دیگر جنبش‌ها باشد. شما در ایران تجربه مشابهی داشتید و طی دهه هفتاد قرن گذشته و طی جنبش‌های متعدد، انقلاب ایران به پیروزی رسید و امیداریم که ما نیز به پیروزی مشابه آن چیزی که در ایران روی داد برسیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    ولی به نظر می رسه بیشتر یه دسیسه از سوی بن سلمان برای بیرون کشیدن مخالفانش باشه...
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    انشاالله آل سعود آل یهودهرچه زودترآل سقوط شده وسقط شودگ
  • IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    1 0
    برآل سعودواسلافش لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس