کد خبر 754774
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
اتحادیه اروپا نمایه

صدراعظم اتریش با توجه به دلایل حقوق بشری، دموکراتیک، سیاسی و اقتصادی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را ممکن ندانسته و تاکید کرد که باید آشکارا به آنکارا بگوییم که تو نامزد عضویت نیستی.

 به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، مناقشات بین وین و آنکارا هم این روزها تشدید شده است.

کریستین کرن، صدر اعظم اتریش از دلایل سیاسی، اقتصادی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را ممکن ندانسته و گفت: اروپا نمی تواند به دلایل صرفا اقتصادی عضویت ترکیه در این اتحادیه را هضم کند. چگونه باید این روند شکل گیرد؟

وی که در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" آلمان سخن می گفت تصریح کرد که به این دلایل و همچنین از دلایل سیاسی دموکراتیک این مسئله مشروع است که آشکارا به آنکارا بگوییم تو یک نامزد عضویت در اتحادیه اروپا نیستی.

به اعتقاد صدر اعظم اتریش، ترکیه در مسئله حقوق بشر تقریبا از همه خطوط قرمز گذشته است. برخورد سازمان های ترکیه با فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و نمایندگان پارلمان یک خشونت دیکتاتوری است. اروپا نباید به عنوان جامعه ارزشی نظاره گر این اوضاع باشد.

 دولت آلمان  نیز روز گذشته مجددا انتقاد شدیدی به اتهامات ترکیه علیه فعال حقوق بشر آلمانی دستگیر شده در ترکیه وارد کرده و یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به انتقاد اردوغان علیه فعال حقوق بشر آلمانی که وی را جاسوس خطاب کرده بود گفت: ما این مسئله را به سختی قابل قبول ارزیابی می کنیم اگر مجددا از طرف دولت ترکیه تعصباتی مانند آنچه در قبال فعال حقوق بشر آلمانی دیده شد رخ دهد.

این سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که همراه با سوئد که فعال حقوق بشر این کشور هم در ترکیه دستگیر شده است یک اعتراض کتبی را به دولت ترکیه ارائه می دهد که در آن درخواست شده حداقل برای افراد دستگیر شده باید این مسئله مشخص شود که رسما چه اتهامی به آن ها وارد است. در کنار اتهامات جاسوسی که اردوغان به فعال حقوق بشر آلمانی وارد کرده است همچنین وی متهم به حمایت از سازمان های تروریستی است و این دو با هم منطبق نیست.

وزارت امور خارجه آلمان همچنین بار دیگر درباره سفر به ترکیه به شهروندان آلمانی هشدار داد.

اشتودیتنر، فعال حقوق بشر آلمانی به همراه همکار سوئدی و هشت فعال حقوق بشر ترک در پنجم ماه جولای توسط پلیس ترکیه در سمیناری در هتلی در استانبول دستگیر شدند. این انتقاد به آن ها وارد است که از یک سازمان تروریستی حمایت می کنند.

آلمان در واکنش به این اقدام ترکیه چندی پیش از چرخش سیاست آلمان در قبال آنکارا خبر داده و همچنین خواستار توقف کمک های اقتصادی به این کشور شد که این مسئله خشم آنکارا و دولتمردان آن را برانگیخت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نيا IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    7 5
    آفرين
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    2 2
    بارکالا....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس