نجفی و قالیباف

پس از انتصاب نجفی به عنوان شهردار پایتخت برخلاف گذشته شاهد حضور شهردار در جلسه هیئت دولت بودیم که موضوع قابل تاملی است و سئوالات زیادی را در پس خود دارد.

سرویس سیاست مشرق - موضوع عدم حضور شهردار تهران در جلسه هئیت دولت در دوره محمد باقر قالیباف تقریبا از جمله موارد انتقادی همیشگی بود که با انتصاب یک نیروی اصلاح‌طلب یعنی محمد علی نجفی به عنوان شهردار جدید تهران این مسئله مرتفع شد.

نجفی هفته گذشته پس از حضور در جلسه هیئت دولت درباره این موضوع گفت:‌

«شروع هماهنگی‌ها بین دولت و شهرداری‌ها این است که شهردار در جلسات و کمیسیون‌های تخصصی دولت حضور داشته باشد تا در جریان تصمیمات دولت قرار بگیرد، بنابراین حضور بنده در جلسات دولت به عنوان نماینده‌ همه شهرداران و شهرنشینان کشور است که معتقدم فرصت مغتنمی برای بنده و شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور است.»

با توجه به سخنان نجفی در زمان شهرداری قالیباف در تهران نه تنها مردم پایتخت بلکه مردم شهرهای دیگر نیز از مزایای حضور شهردار در جلسه هیئت دولت بی‌بهره ماندند. کما اینکه شهرداری تهران در دوره قبل همواره مطالباتی از دولت داشت و گفته می‌شد که شهرداری از دولت در حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان طلبکار است.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست اخیر خود با خبرنگاران درباره اینکه حضور شهردار در کابینه دولت چقدر در حل مشکلات ترافیکی و بلندمرتبه‌سازی مؤثر خواهد بود، گفت:

«بدون تردید حضور شهردار در دولت این فرصت را ایجاد می‌کند که از سیاست‌های دولت مطلع شود و از طرفی مشکلات و مسائل خود را بیان کند و در این ارتباط دوسویه دو طرف برای ارائه خدمات بهتر از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند».

با این حال دولت که از مزایای تعامل شهرداری با خبر بود چرا از حضور شهردار تهران در چهارسال گذشته در جلسه خود جلوگیری کرده است؟

موضوع ممانعت دولت از حضور شهردار در جلسه هیئت دولت از زمان اصلاحات آغاز شد و پس از آن نیز دولت نهم و دهم از حضور شهردار در جلسه هئیت دولت جلوگیری کرد. در دولت یازدهم نیز متاسفانه چنین روندی تا زمان حضور قالیباف در شهرداری تهران ادامه یافت و با تغییر شهردار تهران و انتخاب کسی از جنس اصلاح‌طلبان و همراهان دولت دوازدهم، از این پس دوباره شهردار تهران در جلسات دولت حاضر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ناشناس IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    25 3
    معنای اعتدال !!!! را حالا متوجه شدیم !
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      9 0
      عیب نداره دولت با کل اصلاح طلبان و اعتدالیون و شهرداری تهران و شورای شهر تهران عملکردشان در 4 سال برابر با عملکرد یک سال قالیباف می شود و آبرو برای کسی باقی نمی ماند ؟؟؟ با خدا باش پادشاهی کن بی خدا باش هرچه خواهی کن و کسی پیروز است که با خدا باشد و دعای مردم با او باشد
  • NL ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    3 44
    سوال طوری پرسیده شده که انگار او هنوز شهردار است . دلایل زیادی هست که چرا دولت با شهردارسابق تعامل نداشت .
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      6 3
      واقعا خندم گرفت از این نظری که گذاشتی
  • IE ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    24 7
    دولت نهم از قالیباف برای حضور در هیات دولت دعوت کرد که خود قالیباف نپذیرفت چون از اساس با احمدی نژاد مشکل داشت. اما نکته مهم اینکه اساسا حضور شهردار پایتخت در هیات دولت به معنای ظلم در حق سایر شهرها است. مگر ایران فقط تهران است؟
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    4 8
    سلام اولا تهران همه ایران نیست ولی همیشه تهران الگوی کل کشور در خدمات شهری بوده و هست لذا عدم حضور شهردار پایتخت در جلسه هیات دولت یک ظلم مضاعف به مردم تهران و کل کشور است.
  • تمنا بانو IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    39 8
    قالیباف بدون کمک هیچ کسی تهران را آباد کرد
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
      5 6
      قالیباف کبیر همان رضا شاه دوم ایران بود. حیف شد
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
      2 1
      اینبار نقاب حزب اللهی زده بود.
  • شریف زاده IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    19 3
    این دیوار کج را دولت اصلاحات خاتمی گذاشت و از ورود احمدی نژاد به هیئت دولت مانع تراشی نمود این روند در سه دولت بعدی (نهم ، دهم و یازدهم ) نیز ادامه یافت تا زمانیکه کل اصلاحطلبان حاکم دولت و شورای شهر تهران شدند. و اینچنین شد که شهردار تهران به هیئت دولت راه یافت.
  • SE ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    6 0
    دیاثت سیاسی اضمهلال طلبان بر هیچکس پوشیده نیست
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    7 0
    خداقوت بر برادران خودم در سايت مشرق نيوز،كه اين نكات كه بسيار مهم و در جهت روشنگرى و آگاهى و در راستاى منافع مليست را به خوبى بيان ميكنيد
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    7 7
    اين نكات كه بسيار مهم و در جهت روشنگرى و آگاهى و در راستاى منافع مليست را به خوبى بيان ميكنيد
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    12 3
    همه میدونن که داشتن دکتر قالیباف لیاقت میخواد که این مردم ثابت کردند لیاقت او را ندارند، کسی که دشمنان گواه بر تخصص او هستند . وای بر کسانی که نعمت او را از سر این کشور برداشتند...
  • احمد IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    15 0
    خدا به مردم تهران و کلا ایران رحم کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس