کد خبر 771364
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
روحانی - نجفی

پس از گذشت ۱۸ سال وقفه، شرایط برای حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت فراهم شده است.

به گزارش مشرق، بحث حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت از مدت‌ها قبل مطرح بود، اما به دلیل هم سو نبودن سیاست‌های ریاست جمهوری با شهرداران پایتخت، این مهم محقق نمی‌شد.

بعد از تغییرات ایجاد شده در شهرداری تهران و خداحافظی محمد باقر قالیباف پس از ۱۲ سال از شهرداری پایتخت، محمد علی نجفی مسند شهرداری را تصاحب کرد.

نجفی که در کارنامه خود، همکاری‌های زیادی با دولت حسن روحانی داشته این بار در راس شهرداری تهران قرار گرفته است.

این حضور از ابتدا نیز مورد توجه قرار گرفت و آن زمان تاکید می‌شد که پس از حضور نجفی بدون شک روابط میان دولت و شهرداری تقویت خواهد شد.

در حال حاضر و در شرایطی که هنوز یک ماه از آغاز به کار محمد علی نجفی در راس شهرداری تهران نگذشته، وی برای شرکت در جلسات هیئت دولت دعوت شده است.

حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت در شرایطی رخ داده که طی ۱۸ سال گذشته، شرایط برای حضور شهرداران وقت در جلسات فراهم نبوده است.

در شرایطی که تمام افرادی که در جلسات هیئت دولت شرکت می‌کنند لزوماً وزیر نیستند، شهردار تهران نیز پیش از این می‌توانست در این جلسات حاضر شود، اما به دلیل تضارب آرا، شاهد این اتفاق نبودیم.

این بار قرار است شهردار تهران در کنار وزرا، مسئولین بخش‌های دولتی اعم از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مشاور ریاست جمهوری در امور زنان، رئیس سازمان صدا و سیما در جلسات هیئت دولت حاضر شود.

محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در این رابطه گفت: حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت بعد از ۱۸ سال محقق شده و شهردار در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت حاضر می‌شود.

وی افزود: شهردار تهران نماینده مردم پایتخت در جلسات هیئت دولت خواهد بود و قرار نیست وی به نمایندگی از سایر کلانشهرهای کشور در این جلسات حاضر شود.

در شورای اول شهر تهران شرایط برای حضور شهردار در جلسات هیئت دولت محقق شد اما بعد از آن شاهد بودیم که شهرداران دیگر به جلسات هیئت دولت دعوت نشدند.

در شرایطی که برای حل مسایل و مشکلات شهر گفت و گوی مستقیم با دولت ضرورت دارد، از همین رو یکی از ویژگی‌ها و شاخص‌های اصلی که شورای پنجم برای شهردار آینده تعیین کرده بود، داشتن شخصیت ملی بود. این طور به نظر می‌رسد که با حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت، بسیاری از مشکلات قبلی اعم از پرداخت نشدن سهم دولت در تهیه واگن مترو، اتوبوس و همچنین بدهی‌های پرداخت نشده به شهرداری طرح و برای آن چاره اندیشی شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    3 0
    دولت فراجناحی که میگن همینه . نجفی از دولت به شهرداری و از شهرداری به دولت؟!مگه میشه مگه داریم!چه قدر زود خودشون رو نشون دادند . اینقدر سیاسی بازی نوبره به خدا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس