کد خبر 773693
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
هانی زاده

هانی‌زاده گفت: مسئله کشتار مسلمانان روهینگیا یک توطئه صهیونیستی ـ آمریکایی است و همه مسلمانان وظیفه‌دارند برای جلوگیری از این فاجعه در میانمار به آن‌ها کمک کنند.

به گزارش مشرق، یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: در سال 2015 روزنامه‌های جهان از وجود ارتباط عمیق بین دولت میانمار و دولت صهیونیستی پرده برداشتند و از آن سال سیاست صهیونیست‌ها این بوده که بحران را از خاورمیانه به جنوب شرق آسیا منتقل کنند تا این رژیم دست به یهودی‌سازی بیت‌المقدس بزند.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار و تأکید رهبر معظم انقلاب بر اقدام عملی دولت‌های اسلامی علیه این جنایات اظهار داشت: بیانات رهبر انقلاب درزمینهٔ کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار از احساس مسئولیت مقامات جمهوری اسلامی نسبت به مسلمانان جهان نشأت می‌گیرد.

هانی‌زاده ادامه داد: مسئله کشتار مسلمانان روهینگیا یک توطئه صهیونیستی ـ آمریکایی است و همه مسلمانان وظیفه‌دارند برای جلوگیری از این فاجعه در میانمار به آن‌ها کمک کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در سال 2015 روزنامه‌های جهان از وجود ارتباط عمیق بین دولت میانمار و دولت صهیونیستی پرده برداشتند و از آن سال سیاست صهیونیست‌ها این بوده که بحران را از خاورمیانه به جنوب شرق آسیا منتقل کنند تا این رژیم با جلب‌توجه به آن منطقه آزادانه دست به یهودی‌سازی بیت‌المقدس و گسترش شهرک‌های یهودی بزند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت میانمار با توجه به اختلافات جهان اسلام، مسلمانان را از این کشور اخراج و خانه‌های آن‌ها را مصادره می‌کند و تاکنون ده‌ها هزار مسلمان توسط بودائیان افراطی قتل‌عام شده‌اند.

هانی‌زاده این جنایت را یک توطئه سازمان‌یافته علیه مسلمانان میانمار خواند و افزود: این بار اتفاقات بوسنی دوباره در حال تکرار در جنوب شرق آسیاست و بسیاری از کشورهای اسلامی ازجمله مدعیان دفاع از حرمین شریفین در قبال کشتار مسلمانان روهینگیا سکوت کرده‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر لزوم تشکیل جلسه فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه رهبری اشاره کردند این است که کشورهای اسلامی باید در برابر این جنایات واکنش نشان دهند و سازمان همکاری اسلامی چتر حمایت خود را بر سر مسلمانان میانمار داشته باشد.

وی در پایان اظهار داشت: وزارت امور خارجه کشورمان باید از سازمان همکاری‌های اسلامی برای برگزاری این جلسه فوق‌العاده دعوت به عمل آورد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    10 16
    جمع کن برو خونت
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    0 0
    بحران را اول مسلمانان، با تجاوز به دختر بودایی شروع کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس