نشست شورای المپیاد ورزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث تربیت بدنی و ورزش نشاط آور است اما امکانات در این زمینه کم است.

سرویس ورزش مشرق - چهارمین جلسه ستاد عالی فعالیت‌های المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای صبح امروز در محل وزارت آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و رؤسای فدراسیون های ورزشی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه امروز مدارس ما از شادابی و نشاط فاصله گرفته‌اند اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش به سطح قابل توجه توسعه یافتگی نرسد، بی‌تعارف در آینده نیز به توسعه یافتگی نمی‌رسیم. این موضوع باعث شده نقش مدرسه در فرایندهای یادگیری و یادهی کمرنگ شود. از زمانی که مدرسه یک کانون فرعی شد و در کنار آن نهادهای موازی شکل گرفت، با کاهش بهره وری منابع و ایجاد فاصله بین اهداف روبرو شدیم. بطحایی تاکید کرد: باید تمام امکانات در مدرسه جمع شود و از برنامه‌های مدارس پشتیبانی شود. وی با بیان اینکه متاسفانه امروز مدارس ما از شادابی و نشاط فاصله گرفته‌اند و این فاصله در حال افزایش است اظهار کرد: سرزندگی و شادی در مدرسه کمرنگ شده است. بحث تربیت بدنی و ورزش نشاط آور است اما امکانات در این زمینه کم است.

به گزارش مشرق، در همین نشست مهرزاد حمیدی معاون وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام کرد: فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزی کاربردی هستند و منجر به کاهش سه دهم درصدی چاقی در پسران شده‌اند. 800 پروژه ورزشی را آغاز کرده‌ایم که از این میزان امسال 150 پروژه به اتمام می‌رسد. در سال تحصیلی 96 ـ 97 در اجرای سند تحول بنیادین پبشرو بوده ایم.

وی با اشاره به مسیر حرکت در ورزش قهرمانی گفت: نظام استعدادیابی و غربالگری برای 13 میلیون دانش آموز در هرسال دنبال می‌شود. طرح المپیاد درون مدرسه ای را چهارسال قبل کلید زدیم و 4.5 میلیون دانش‌آموز در آن شرکت کردند که منجر به افزایش نشاط در مدارس شد. حمیدی با بیان اینکه اگر ورزش دانش‌آموزی متوقف شود، رشته‌های قهرمانی ضعیف خواهند شد اظهار کرد: امسال 68 رشته مقطعی و جنسیتی و 68 رویداد برگزار شد و در این مسابقات اگر تیم مدرسه در منطقه، استان و کشور اول شود، به مسابقات خارجی اعزام می‌شود.

در ادامه این نشست محمدرضا داور زنی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان هم گفت: این چهارمین جلسه ستاد عالی فعالیت‌های  المپیاد درون مدرسه‌ای بود که بسیار ارزشمند و برای رشد و توسعه ورزش کشور اهمیت زیادی دارد. اساساً فعالیت‌های ورزشی ما در سطح کشور و تعاملی که در بین آموزش و پرورش و فدراسیون‌های مختلف ورزشی صورت گرفته است باعث شده تا آموزش و پرورش به عنوان یک رکن اثرگذار در استعدادیابی نقش پر رنگی داشته باشد و متاسفانه چند سالی است که موضوع برگزاری مسابقات و فعالیت در آموزش و پرورش کم رنگ شده بود که من تصور می‌کنم با همکاری نهادهای مختلف فدراسیون‌های ورزشی و تعاملاتی که وزارت آموزش و پرورش با وزارت ورزش و جوانان داشته است ما امروز توانسته ایم ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی را از مدارس شناسایی و جذب تیم‌های‌ ‌ملی کنیم.

همچنین مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال که در جمع فوق حاضر بود در بخشی از سخنان خود در این نشست بیان کرد: خودمان زمانی بچه‌های این مدارس بودیم و معتقد هستم که مخزن و کارخانه ساخت ورزش کشور از طریق آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. حضور ۱۳ میلیون محصل و ۸۰۰۰ زمین مسابقه این را نشان می‌دهد که رشد خوبی را در طی این مدت در ورزش دانش‌آموزی داشته‌ایم. زمانی موتور ورزش راه می‌افتد که پشتوانه خود را که همان آموزش و پرورش است را از دست ندهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس