حسین شریعتمداری

مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به سخنان مسئولان هسته‌ای کشورمان گفت: ترجمه دیدگاه مسئولان هسته‌ای به زبان غیر دیپلماتیک آن است که در چالش هسته‌ای با شکم خود محکم به لگد آمریکا می‌کوبیم.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان بابیان اینکه مسئولان هسته‌ای کشورمان می‌گویند حتی اگر آمریکا هم از توافق هسته‌ای عقب‌نشینی کند اما اروپایی‌ها در آن بمانند، ایران احتمالاً بازهم به آن پایبند خواهد بود، اظهار داشت: ترجمه این دیدگاه به زبان غیر دیپلماتیک و همه‌فهم، آن است که در چالش هسته‌ای با شکم خود محکم به لگد آمریکا می‌کوبیم و حتماً به ملت نیز گزارش می‌دهند که ضربه محکمی به آمریکا زده‌ایم، اما توضیح نمی‌دهند که این ضربه از نوع خودزنی بوده است.

شریعتمداری ادامه داد: متأسفانه دولتمردان تاکنون نیز درباره برجام گزارش‌هایی از همین دست به ملت داده‌اند؛ به‌عنوان‌مثال بعد از توافق هسته‌ای با صراحت به ملت اعلام کردند می‌دانید این توافق یعنی چه؟ یعنی تمام قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ایران تسلیم‌شده‌اند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: پایبندی ما به برجام بعد از خروج آمریکا یعنی ما به خاطر پایبندی به برجام علاوه بر انبوه امتیازاتی که داده‌ایم ناچاریم به همه تعهدات دیگر ازجمله بازرسی‌های منحصربه‌فرد و محروم بودن از صنعت هسته‌ای تن بدهیم، چرا؟ چون به برجام پایبندیم! اما آمریکا اولاً نباید به هیچ‌یک از تعهدات برجامی خود عمل کند چون از برجام خارج‌شده است و تعهدی ندارد و  ثانیاً؛ تمام بدعهدی‌هایی که تاکنون داشته است هم موجه قلمداد می‌شود.

وی تصریح کرد: این فرمول در یک‌کلام به معنای زدن چوب حراج بر منافع ملی است؛ پایبندی اروپا به برجام در صورت خروج آمریکا به شوخی شبیه است چون تحریم‌های اساسی از جانب آمریکاست و خود آقایان بارها تأکید کرده‌اند که اروپایی‌ها از ترس جریمه آمریکا حاضر به تبادل تجاری با ما نیستند. همین هفته قبل فرانسوی‌ها پیشنهاد "مکمل برجام" را دادند تا محدودیت برنامه موشکی کشورمان هم در برجام گنجانده شود.

شریعتمداری افزود:  این فرمول با کدام عقل سلیم قابل توجیه است؟ این فرمول در یک‌کلام به معنای چوب حراج بر منافع ملی است و به هیچ‌کس هم اجازه نقد و اظهارنظر نمی‌دهند. متأسفانه صداوسیما هم با تریبون یک‌طرفه‌ای که در اختیار آقایان می‌گذارد مانع روشن شدن و تبیین حقایق برای مردم می‌شود که به نظر می‌رسد از بیم قطع بودجه باشد و باید برای آن فکر اساسی کرد که خارج کردن بودجه صداوسیما از اختیار دولت تنها راه ممکن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    47 14
    اندک پزشکانی هستند که برای تمامی بیماران با علائم خستگی و ضعف ، محلول تزریقی ( یا همان سرم ) و برای تمامی بیماران با علائمی چون سرفه و عطسه و آلرژی ، آنتی بیوتیک تجویز می کنند بدون آنکه به موثر بودن ، فوائد و مضار این داروها برای فرد بیمار توجه و دقت کافی کنند. این تجویز اشتباهی در مراحل اولیه باعث سرخوشی و سرحال آوردن مریض و کاستن برخی آلام و علائم می گردد لیکن در دراز مدت باعث عوارض جانبی گاه شدید و گاه کشنده می گردد. مثلا محلولهای تزریقی باعث به هم خوردت تعادل الکترولیتی و املاح بدن و ایجاد بیماریهای قلبی- عروقی و کلیوی م یگردد و یا آنتی بیوتیکها باعث از بین رفتن سیستم ایمنی بدن و گاه کشته شدن باکتریهای مفید بدن می گردد... برجام هم شبیه همین قضیه است و در واقع جهت تسکین درد تورم و سختی های اقتصادی و تحریم ها ، به غلط و نابجا تجویز شد و عوارض جانبی مزمن آن یعنی درگیر نمودن سیستم ایمنی ( سپر موشکی و توان دفاعی ) ، سیستم اعصاب و روان ( منحرف کردن عقلانیت و تفکر آقایان از خوداتکایی به دیگران اتکایی و گدایی کردن ) ، سیستم قلبی- عروقی ( رساندن و هدایت اکسیژن به بافتهای حیاتی مردم ) و سایر عوارض دیگر در حال مشخص شدن است... "بنده یک پزشک داروساز هستم بنابراین با دقت و عقلانیت این موضوع را نوشته ام..."
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      42 8
      برجام= خیانت بزرگ
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      2 0
      این نکته بسیار جالبی است که شما پزشک داروساز بودن را دلیل عقلانیت و دقت و درستی عقاید و اظهارات خود میدانید
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      5 0
      برجام=خسارت محض
  • مبین IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    76 26
    احسنت... حقیقت رو باید از زبان جناب شریعتمداری شنید..!!
    • علی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      9 40
      پزشک داروساز عزیز...سیاست با ثزشکی متفاوته....سوال اینجاست امریکا از برجام خارج شده؟؟؟ قژعا امریکا از برجام خارج نمیشه...خیالتون تخت......گیرم خارجم بشه ما باید چکا کنیم؟؟؟امریکا بد قولی کنه خودشو تو جهان خاک بر سر کرده....اتفاقا در درازمدت بی اعتباری امریکا به نفع همه ست..همه دنیا....نمیشه یکی به ما بد قولی کنه بعد ما هم به همه بدقولی کنیم؟امریکا اینقد بار روانی با طرح خروج از برجام وارد کرده که اگه خارج بشه برا ایران همه جوره بهتره..برا همین امریکا هم از برجام خارج نمیشه.....ولی برجام بهترین قرارداد در زمان و شرایط خودش بود و خروج ما هم برجام اشتباهه چون ما قبلن مقاومت کردیم و خرجش رو هم با فشار اقتصادی دادی و حقمون رو قانونی گرفتیم...
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      33 4
      برجام= خیانت بزرگ
  • سیمدار IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    35 4
    افرین دارو ساز. گل گفتی
  • یس IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    27 9
    منم موافقم برای آخرین بار با اقای حسین شریعتمداری
  • یس IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    11 29
    فکر کنم یه جایی یه خطایی کردیم که گیر اینها افتادیم
  • امیر IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    57 16
    حاج حسین خیلی میخوامت
  • محمد IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    18 24
    امریکا همین بازی را با شوروری کرد وباعث فروپاشی ان شد وتاریخ دوباره تکرار میشود.انهم درمورد ایران
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    20 5
    احسنت
  • قربانی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    26 9
    الا ای حزب اللهی ها ، از روش های خاص و هنری و قابل فهم برای مردم و تمثیل و قصه و کارتون و شعر و کلیپ و عکس نوشته و .. برای تنویر افکار عمومی مردم استفاده کنید و حقیقت اقدامات اشتباه مسئولین ترسو و ضعیف التقوی و دور از اسلام انقلابی را چنان برای مردم بیان وتفهیم کنید تا اصلاح عملکرد مسئولین به یک مطالبه ملی تبدیل شود و الا برعکس آنچه که باید باشد امثال روزنامه کیهانی ها و دلسوزان واقعی کشور و اسلام ، نزد مردم بد جلوه خواهند کرد و شرایط به مرور برای نظام و انقلاب بدتر خواهد شد ، حزب اللهی ها به یک مدیریت سازمان یافته و سازماندهی و چیدمان صحیح مولفه های قدرتشان در راستای منافع نظام اسلامی نیاز دارند ای عقلا و نخبگان به طور تخصصی وارد عمل شوید و انتم الاعلون ان کنتم مومنین !
  • مقدم IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    16 5
    آمریکا چون در رویا رویی با بر نامه هسته ای کره شمالی از طریق تهدید نظامی و فشارها ی تحریمی و اقتصادی به نتیجه نرسیده بدنبال پیچیدن نسخه کپی شده برجام برای کره هستند تا از این طریق تمام زیر ساخت هسته ای وموشکی کره را با توان وهزینه کره جمع آوری کرده و قلب مرکز هسته ای را هم بتن ریزی کنند ولی غافل از اینکه کره ای ها بسیار هوشیار ترهستند و مانند مسئولین ما مرعوب زورگوئی های آمریکا نمی شوند و با هر بار تهدید آ مریکا یک موشک هدیه به آمریکا آزمایش می کنند.ولی مسئولین ما با یک عدسه ترامپ خواب از چشمانشان میپرد و سر پا می ایستند.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    18 4
    . مملکت ما با این مزدورها شبیه مصر شده.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    16 4
    مشکل اینها ترس ووادادگی به قدرت پوشالی آمریکاست وایمان ویقین به خدا ندارند که[ ان الباطل کان زهوقا است] که امام 《ره》 درهمین رابطه فرمود :آمریکا هیچ غلطی نمی تواندبکند
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    13 4
    مشکل اینها ترس ووادادگی به قدرت پوشالی آمریکاست وایمان ویقین به خدا ندارند که[ ان الباطل کان زهوقا است] که امام 《ره》 درهمین رابطه فرمود :آمریکا هیچ غلطی نمی تواندبکند
  • ملت ایران IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    8 19
    جوبتون رو تو انتخابات گرفتید بس تون نشده هنوز؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      0 0
      آخه وقتی احمقهایی مثل شما داریم بهتر ازاین نمیشه نتبجه اش دولت ضعیف سرکار میاد
  • ناصر IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    15 2
    یکمی از کیم جونگ این یاد بگیرین
  • یونس IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    23 2
    برجام = برنامه جامع اقدام مفتضحانه
  • کاظم IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    14 2
    کار از شکم و لگد گذشته. ما رسما جلوی آمریکا خم کردیم.
  • محمد رضا IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    6 1
    این دولت فقط میگه اگر امریکا فلان کنه ما هم فلان و بیصار میکنیم ..امریکا هر روز هر بازی که دلش میخواد در میاره و دولت ما هم همچنان وعده میده که اقدام متقابل شدید انجام میدیم ولی هیچ خبری نیست.
  • کیایی IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    4 1
    علی اقا که فکر میکنی خروج امریکا از برجام چیزی به نفع ماست. این درسته ولی به قیمت فلج شدن فعالیت های هسته ای . رهبر عزیزمون خیلی وقت پیش گفتن که این نکبت ها ادم نیستن بهشون اعتما نکنین!!!
  • ۶۰۳۷۹۹۱۷۵۰۴۵۴۷۵۷ صندوق بهار IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    3 2
    اگر خیانت داخلی ها نبود منطق قدرت امریکا در برابر قدرت منطق دولت های نهم و دهم شکست می خورد
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      0 0
      احسنت واقعا حرف حق زدی چه فایده کو گوش شنوا
  • پدرام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    2 1
    من کاری به نسخه آقای شریعت مداری ندارم. ولی همونطور که رهبرمون فرمودند اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را به آتش می کشیم باید عملی بشه.
  • سید AE ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    0 1
    براساس برجام هرگاه ایران شکایتی ازرونداجراداشته باشه باید به شورای امنیت شکایت کنه که اعضای آن همان کشورهای طرف مذاکره ماهستند.بنابراین دربرجام راه هرگونه بدعهدی برای آمریکا بازگذاشته شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس