برجام

با خروج آمریکا از برجام این کشور بر شدت تحریم‌های خود خواهد افزود و شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی نیز از ترس تحریم و جریمه آمریکا جرات معامله با جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت.

به گزارش مشرق، ابراهیم کارخانه‌ای رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم در یادداشتی به بررسی امکان ادامه مسیر برجام دون حضور آمریکا در این فرآیند پرداخت. متن این یادداشت به شرح ذیل است:

اخیرا زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که حتی اگر آمریکا از برجام خارج شود جمهوری اسلامی ایران بدون حضور آمریکا برجام را ادامه خواهد داد. جای شگفتی است زمانی گفته می‌شد چرا برای رفع تحریم‌ها با کشورهای اروپایی مذاکره کنیم و مستقیما با خود آمریکا وارد مذاکره نشویم. ولی امروز کاملا خلاف این حرف شنیده می‌شود! اگر این افراد دچار کم حافظه‌گی شده‌اند بدانند مردم بیدار هستند و تمام حرف‌های حال و گذشته را زیر نظر دارند.

در حالی که اروپایی‌ها از ترس آمریکا بخش اعظم تعهدات خود را عملیاتی نکرده‌اند و بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی با ایران وارد معامله نشده‌اند و مبادلات مالی بانکی بین ایران و اروپا به طور موثر انجام نمی‌شود و مهمتر از آن بیش از 70 درصد تحریم‌های اروپا و امریکا با همدیگر همپوشانی دارند یقینا ادامه برجام بدون حضور آمریکا بازی جدید و توطئه مشترک آمریکا، اروپا و آژانس برای حفظ برجام و اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران است.

بدون شک با خروج آمریکا از برجام این کشور بر شدت تحریم‌های خود خواهد افزود و شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی نیز از ترس تحریم و جریمه آمریکا جرات معامله با جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت. کمااینکه در حال حاضر که آمریکا به دروغ و به نحوی فریبکارانه خود را پایبند به برجام می‌داند بخش اعظم تعهدات کشورهای اروپایی بر زمین مانده است. همدستی اخیر این کشورها با آمریکا در محکومیت برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران بهترین دلیل از صدها دلیل همسویی سیاسی و اقتصادی اروپا و آمریکا است فلذا پاسخ قاطع جمهوری  اسلامی ایران به خروج امریکا از برجام در یک اقدام متقابل می‌تواند خروج ایران از برجام باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عباس IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    11 2
    حتی امریکا هم از برجام خارج شد از بر جام خارج نشید فقط در خفا غنی سازی رو ادامه بدید و بمب هیدروژنی و اتمی بسازید و اتو دست کسی ندید
  • US ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    2 1
    ازبرجام‌خارج‌بشیم‌یعنی‌دوباره‌غنی‌سازی‌کنیم‌،چه‌فایده‌داره تحربمهاشدیدترمیشه‌می‌شیم‌کره‌شمالی
  • CN ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    1 1
    بدبخت، اگه مثل کره شمالی عرضه ساخت بمب و کلاهک اتمی و هیدروژنی و موشک قاره پیما داشتیم الان آمریکا و همه دنیا باید جهت تعلیق بخشی از آنها کلی امتیاز میدادند با توجه به اینکه ایران همانند کره شمالی به دو کشور ختم نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس