کد خبر 773014
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
برجام

در شرایطی که آمریکا به دنبال محملی برای اعلام عدم پایبندی ایران به برجام است، داده‌های به‌دست آمده نشان می‌دهد که تعداد دفعات بازدید بازرسان از تأسیسات هسته‌ای ایران پس از برجام دو برابر شده است.

 به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که از زمان انعقاد توافق هسته‌ای (برجام) ایران هر ماه دو بازرسی سرزده را از سوی بازرسان آژانس تجربه کرده است. همچنین تعداد کل بازدیدها از تأسیسات هسته‌ای ایران نسبت به پنج5 سال قبل، دو برابر شده است؛ موضوعی که به نوشته بلومبرگ نشان دهنده ارزش توافقی است که دو سال پیش بین کشورهای 1+5 و ایران به دست آمده است.

داده‌های حاصل از گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که طی 12 ماه (از زمان اجرایی شدن توافق) آژانس  402 بار از تأسیسات ایران بازدید کرده‌اند و 25 مرتبه بازرسی سرزده انجام داده است.

این در حالی است که آینده این توافق از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در معرض تهدید قرار گرفته است. ترامپ در دوران تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که این توافق را پاره خواهد کرد؛ نیکی هلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در هفته گذشته ماحصل آمریکا از این توافق را زیر سئوال برد. این در حالی است که آژانس در گزارش اخیر خود بار دیگر بر پایبندی ایران به تعهداتش براساس این توافق تأکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس