سامان قدوس

امسال هم فوتبال کشورمان لژیونرهای زیادی در خارج از کشور دارد که بیشتر آنها مهره‌های تاثیرگذاری برای تیم‌های خود به شمار می‌روند.

سرویس ورزش مشرق - لژیونرهای کشورمان در هفته ای که سپری کردیم در تیم‌های خود بازی کردند و در این میان گل سامان قدوس به علیرضا حقیقی در لیگ سوئد و  پیروزی السد با پورعلی گنجی در سوپرکاپ قطر از نکات حائز اهمیت بود.

عملکرد کامل لژیونرها را در ادامه بخوانید:
 
هلند:
آلکمار:

تیم‌های آلکمار و بردا در هفته چهارم لیگ هلند در ورزشگاه آفاس برابر هم قرار گرفتند که میزبان با نتیجه 2 بر یک از سد حریفش گذشت. هلمر و تیل در دقایق 55 و 58 گل‌های تیم آلکمار را به ثمر رساندند. تنها گل تیم بردا نیز در دقیقه 84 توسط کورته از روی نقطه پنالتی وارد دروازه آلکمار شد. علیرضا جهانبخش، ملی‌پوش ایرانی در فهرست 18 نفره تیم آلکمار در بازی امروز برابر بردا قرار نداشت.

هیرنفین:

تیم فوتبال هیرنفین در هفته چهارم لیگ برتر هلند مقابل آیندهوون قرار گرفت که با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید. در این دیدار رضا قوچان نژاد از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و ۹۰ دقیقه بازی کرد. گوچی پاس گل اول تیمش را داد و گل دوم را هم در دقیقه ۶ بازی به ثمر رساند. گوچی همچنین در دقیقه ۷۴ یک پنالتی برای تیمش از دست داد، ضمن اینکه آیندهوون در دقیقه ۳۷ با اخراج لوزانو ۱۰ نفره شده بود.

یونان:

المپیاکوس:

از هفته سوم رقابت‌های لیگ یونان، المپیاکوس در خانه ژانتی به میدان رفت و به تساوی یک بر یک دست یافت. در این بازی کریم انصاری‌فرد مهاجم ایرانی در ترکیب اصلی و حتی بر روی نیمکت ذخیره‌ها هم حضور نداشت.

پانیونیوس:

تیم پانیونیوس در بازی هفته سوم سوپر لیگ یونان از تیم پانتولیکوس میزبانی کرد که با نتیجه تساوی یک - یک متوقف شد. تیم پانیونیوس ابتدا در دقیقه 56 توسط مسعود شجاعی از روی نقطه پنالتی به گل رسید اما لوپس در دقیقه 67 زننده گل تساوی‌بخش پانتولیکوس بود.

مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، 2 بازیکن ایرانی حضور 90 دقیقه‌ای در ترکیب اصلی پانیونیوس داشتند.

روسیه:

روبین کازان:

روبین کازان در چارچوب هفته نهم لیگ برتر روسیه، به مصاف اسپارتاک رفت و در پایان شکست خورد. سردار آزمون، ملی‌پوش ایرانی به دلیل مصدومیت در فهرست 18 نفره روبین‌کازان برای بازی دیشب برابر اسپارتاک مسکو قرار نداشت.

آمکار:

سعید عزت‌اللهی که هفته گذشته به صورت قرضی از روستوف راهی آمکار شده بود، در بازی هفته نهم مقابل زسکا مسکو که با شکست یک بر صفر هم‌تیمی‌هایش همراه بود هم نیمکت‌نشین بود. تیم آمکار هم‌اکنون با پنج امتیاز همچنان قعرنشین لیگ برتر روسیه است.

احمد گروژنی:

از سری رقابت های هفته نهم لیگ روسیه دو تیم احمد گروژنی و لوکوموتیو مسکو به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی 1-1 به پایان رسید. میلاد محمدی دفاع چپ ایرانی تیم احمد گروژنی در این بازی حضوری ثابت داشت.

بلژیک:

شارلوا:

از سری رقابت‌های لیگ بلژیک و در هفته ششم دو تیم شارلوا و استانداردلیژ به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. کاوه رضایی از ابتدا تا دقیقه 60 در زمین بازی حضور داشت.
این اولین تساوی شارلوا پس از پنج پیروزی متوالی بود.

اوستنده:

تیم اوستنده بلژیک در هفته ششم لیگ این کشور در روزی که رامین رضاییان روی نیمکت نشسته بود مقابل میسلن با نتیجه تساوی 1-1 متوقف شد. این اولین امتیاز تیم اوستنده در لیگ جدید بود.

سوئد:

اسکیلستونا - استرشوند:

در هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ سوئد استرشوند در روز گلزنی سامان قدوس به علیرضا حقیقی با نتیجه ۳ بر صفر اسکیلستونا را شکست داد. قدوس موفق شد گل دوم تیمش را درون دروازه علیرضا حقیقی قرار دهد.

پرتغال:

ماریتیمو:

در هفته پنجم رقابت‌های لیگ پرتغال، ماریتیمو در خانه میزبان تیم ریو اوه بود که با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. در این بازی هم امیر عابدزاده روی نیمکت ذخیره ها نشسته بود.

نروژ:

میوندالن:

در جریان هفته بیست و سوم لیگ دسته یک نروژ تیم میوندالن در روز کلین شیت سوشا مکانی موفق شد در ورزشگاه خانگی، تیم رانهیم را با 3 گل از پیش رو بردارد.

آمریکا:

تورنتو:

تورنتو در هفته بیست و هشتم MLS کاپ در حضور 90 دقیقه‌ای مهرداد بیت آشور موفق شد با نتیجه 4 بر صفر اس جی را از پیش رو بردارد. در این بازی بیت آشور 2 پاس گل برای هم تیمی‌هایش ارسال کرد.

قطر:

ایران در فصل جدید لیگ ستارگان قطر که هنوز آغاز نشده است 5 لژیونر دارد. مرتضی پورعلی‌گنجی در السد توپ خواهد زد، الخور سروش رفیعی ستاره پرسپولیس را به خدمت گرفته، محمد طیبی با قطر قرارداد بسته و میثم مجیدی استقلالی سابق هم برای الشمال به میدان خواهد رفت. همچنین سیامک کوروشی بازیکن سابق سایپا هم فصل بعد در تیم لیگ یکی المعیذر به میدان خواهد رفت.

تیم فوتبال السد قطر در حضور بازیکن ایرانی خود عنوان قهرمانی سوپرکاپ موسوم به جام شیخ جاسم قطر را بدست آورد. السد قطر شب گذشته در دیدار مقابل الدحیل به برتری 4 بر 2 رسید و جام قهرمانی را از آن خود کرد.

پس از این پیروزی جام قهرمانی به پورعلی گنجی و یارانش اهدا شد. ژاوی به عنوان کاپیتان تیم جام قهرمانی را بالای سر برد.

کره جنوبی:

اف سی سئول:

از سری رقابت‌های هفته بیست و هشتم لیگ کره جنوبی دو تیم اف سی سئول و ججو یونایتد به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. خالد شفیعی این بازی را از روی نیمکت دنبال کرد.

تایلند:

بانکوک یونایتد:

در هفته بیست و ششم لیگ تایلند تیم بانکوک یونایتد که مهرداد پولادی را در اختیار دارد میهمان تیم پاتایا یونایتد بود که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود تیم میزبان به پایان رسید. در این دیدار مهرداد پولادی حتی روی نیمکت هم حضور نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس