کد خبر 772641
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
دونالد ترامپ بمب هسته ای

دولت ترامپ ممکن است به زودی پیشنهاد یک برنامه جدید تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را به منظور مقابله با آنچه تهدید هسته‌ای کشورهایی مانند ایران و کره شمالی خوانده، ارائه دهد.

 به گزارش مشرق به نقل از نیویورک پست، این طرح دقیقا عکس سیاست دولت اوباما مبنی بر ممنوعیت استفاده از تسلیحات جدید هسته‌ای بوده و منتقدان بر این باورند که می‌تواند امکان استفاده از آنها را افزایش دهد.

زرادخانه قدیمی هسته‌ای آمریکا شامل ۶۸۰۰ سلاح شامل ۲۸۰۰ کلاهک هسته‌ای ازکار افتاده است که قرار است منهدم شوند. این درحالی است که طبق برآورد انجمن کنترل تسلیحاتی کره شمالی تنها دارای ۱۰ سلاح هسته‌ای است.

تسلیحات هسته‌ای مدرن و کوچکتر خسارت کمتری به نسبت کلاهک‌های راهبردی حرارتی که تقریبا تمام زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا را شامل می‌شود، به همراه دارد و به وزارت دفاع آمریکا این فرصت را می‌دهد تا در موارد بیشتری از این تسلیحات استفاده کنند.

به گزارش پولیتیکو به نقل از منابع دولت آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود این پیشنهاد پس از دستور ترامپ برای ارزیابی مجدد نیازهای هسته‌ای آمریکا مطرح شد.

اما هرنوع افزایش در تعداد تسلیحات هسته‌ای آمریکا باعث درگیری شدیدی در کنگره خواهد شد. این درحالی است که کنگره مسئول تایید هزینه این طرح به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس