کد خبر 772529
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
آمریکا و کره شمالی

به اعتقاد کارشناس مسائل بین‌الملل، آخرین بمبی که کره شمالی آزمایش کرده است، خطرناک­ترین آزمایش در نوع خود نیست، بلکه خطرناک‌ترین بمب برای آمریکا است. چون برد این بمب می‌تواند آمریکا را دچار خسارت کند.

 به گزارش مشرق، «فرشید باقریان»، کارشناس مسائل بین‌الملل، در خصوص استراتژی دولت ترامپ در قبال کره شمالی به دنبال ششمین آزمایش هسته­‌ای این کشور به عنوان «پرقدرت‌ترین» انفجار هسته‌ای، با اشاره به اینکه کره شمالی به دنبال ایجاد موازنه قدرت با آمریکا است، بیان داشت: مسئله کره شمالی موضوع جدیدی در دنیا نیست. کره شمالی سال‌ها پیش هم آمریکا را تهدید کرده بود که جزیره گوآم را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی با توجه به نوع رویکرد ترامپ به مسئله کره شمالی گفت: اگر از منظر دیگری به این مسئله نگاه شود، کره شمالی یک رهبر دارد که دارای کاریزما است. این رهبر یک نظام اداره در کشور خود دارد. از این منظر مشاهده می­‌شود که آمریکا نیز دچار همین اپیدمی شده است؛ یعنی ترامپ نیز با یک کاریزمای خاصی به این قضیه وارد شده است؛ چراکه رئیس‌جمهور آمریکا به ادعای خود چندان سیاست نمی‌داند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر نفع غیرمستقیم واشنگتن از تهدیدهای کره شمالی اشاره داشت: کره شمالی در حال حاضر در راستای منافع و اهداف آمریکا در حال حرکت است. کره شمالی به احیای کاریزمای آمریکا کمک می‌کند؛ اما ترامپ مواضعی را اتخاذ می‌کند که ممکن است نتواند اجرایی کند.

وی با اشاره به چالش­‌های دولت ترامپ مطرح کرد: مشکلات نظام اداری آمریکا یکی از چالش­‌هایی است که ترامپ با آن درگیر است. احزاب در معرض از هم پاشیده شدن قرار دارند. تهدید حدود جغرافیایی یک کشور یکی از تهدیداتی است که در ملی‌گرایی همیشه به نفع یک رهبر محسوب می­‌شود.

باقریان با توجه به ششمین آزمایش هسته­‌ای کره شمالی تأکید کرد: آخرین بمبی که کره شمالی آزمایش کرده است، خطرناک­ترین آزمایش در نوع خود نیست، بلکه خطرناک‌ترین بمب برای آمریکا است. چون برد این بمب می‌تواند آمریکا را دچار خسارت کند.

وی با تأکید بر هدف کره شمالی از آزمایش اخیر گفت: هدف قرار دادن جزیره گوآم برای کره شمالی چندان سخت نیست. کره شمالی تلاش دارد موازنه تهدید ایجاد کند. باید دید که آیا کره شمالی قدرت به وجود آوردن موازنه قدرت با آمریکا دارد یا نه.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به بهره­ برداری­‌های واشنگتن از شرایط کنونی مطرح کرد: به نظر می­‌رسد کره شمالی در حال حاضر به نفع آمریکا عمل می‌کند. نخست اینکه ترامپ می‌تواند اداره امور را به مسئله حل بحران کره منوط کند. ثانیاً آمریکا به ژاپن و کره جنوبی به عنوان متحدان استراتژیک خود سلاح می­‌فروشد.

وی با توجه به اینکه رویکرد ژاپن و کره جنوبی به آمریکا تغییر پیدا کرده است، اشاره داشت: موشکی که کره شمالی در دوره پنجم شلیک کرد، از فضای کشور ژاپن عبور کرد. این موضوع حائز اهمیت است؛ چراکه کره شمالی جرأت کرده است از فضای یک کشور استفاده کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس