کد خبر 769850
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
مرکل

صدراعظم آلمان در مخالفت آشکار با سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در برابر کره شمالی اعلام کرد که پیگیری دیپلماسی تنها راهکار موجود برای حل مسایل موجود است.

به گزارش مشرق، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که دیپلماسی تنها راهکار برای حل بحران کره شمالی است. به این ترتیب وی تقابل شدید خود را با رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد. ترامپ مذاکرات هر چه بیشتر به منظور حل این مسئله را رد کرده بود.


مرکل در پادکست هفتگی خود گفت: «توافق هسته‌ای با ایران که آلمان هم در جریان پیشبرد مذاکرات کمک کرد، می‌تواند به نمونه‌ای برای مذاکره با دولت «کیم جونگ اون» تبدیل شود.»

صدراعظم آلمان با گذشت چند روز از آزمایش موشکی کره شمالی گفت: «ما باید اقدامات مشابهی را درباره کره شمالی صورت دهیم. آزمایش موشکی باید ما را به این جهت سوق دهد که در جهت خلع‌سلاح حرکت کنیم.»

وی به خبرنگاران هم گفت: «ما هرگز از چارچوب راهکار دیپلماسی خارج نمی‌شویم.»

ترامپ در واکنش به جدیدترین تحرکات کره شمالی از جمله پرتاب یک موشک دوربرد بر فراز ژاپن، در حساب توئیتری خود نوشت: «آمریکا به مدت 25 سال با کره شمالی مذاکره کرده و به آنها باج داده است. وی تاکید کرد که گفت‌وگو پاسخگو نیست.»

این واکنش نسبتا تند ترامپ درحالی مطرح می‌شود که وی اخیرا گفته بود کره شمالی شروع به گوش کردن به آمریکا کرده است!

کره شمالی پس از آزمایش موشکی روز سه شنبه خود تاکید کرده که این آزمایش پاسخی به رزمایش آمریکا در نزدیکی شبه جزیره کره بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس