کد خبر 772378
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
سود بانکی نمایه

بخش دیگری از تکانه‌های تغییر نرخ سپرده‌های بانکی در روزهای اخیر در تغییرات نرخ سکه و ارز جلوه کرده است و این‌ها همه از بی برنامگی اقتصاد و رها شدگی اقتصاد تولید حکایت دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

کاهش سود بانکی در یکی دو هفته اخیر جابه‌جایی معناداری در سپرده‌های مردم در بانک‌های دولتی پدید آورده است. اگرچه کاهش سود بانکی همواره مورد درخواست اقتصاددانان و تولیدکنندگان بوده و ضرورت آن برای به حرکت درآمدن چرخ‌های تولید امری اجتناب‌ناپذیراست اما از قرار معلوم، دولت برای بهره برداری از این اقدام ضروری، برنامه ریزی دقیق و کاملی ندارد.

حرکت بخشی از سپرده‌های مردم از بانک‌های دولتی به سمت بانک‌های خصوصی خاص که برنامه اقتصادی معینی ندارند و صرفاً وعده سود بیشتر به سپرده گذاران داده‌اند، نگرانی تکرار ورشکستگی مؤسسات مالی و اعتباری را به ذهن متبادر می‌کند.

در این ماجرا بانک مرکزی بازهم غیبتی سؤال برانگیز دارد و از سیاست‌گذاری و اعمال نظارت اطمینان بخش خبری نیست.

بخش دیگری از تکانه‌های تغییر نرخ سپرده‌های بانکی در روزهای اخیر در تغییرات نرخ سکه و ارز جلوه کرده است و این‌ها همه از بی برنامگی اقتصاد و رها شدگی اقتصاد تولید حکایت دارد و در این سرگردانی و بلبشوی بازار، بیشترین سود از آن اقتصاد دلالی خواهد بود و نگرانی افزایش لجام گسیخته نرخ سکه و ارز در سال‌های ماضی را زنده می‌کند.

انتظار این است دولت دوازدهم در گام‌های نخست خود با ارائه طرح‌هایی در جهت حمایت از تولید و به‌کار گرفتن سرمایه‌های کوچک و اندک مردم، که اتفاقاً سرمایه‌ای قابل توجه هم از حیث اقتصادی و هم از حیث روانی و اجتماعی محسوب‌می‌شوند، عزم خود را در حمایت از تولید و اشتغال ملی و کنترل و هدایت بازار نشان‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس