کد خبر 772338
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
الحوثی

دبیر کل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت عید غدیر گفت که تمام تلاش تکفیری‌ها برای برگزار نشدن عید غدیر در یمن با شکست مواجه شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، "عبد الملک بدر الدین حوثی" دبیر کل جنبش انصار الله یمن به مناسبت روز ولایت حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام سخنرانی کرد.

 دبیر کل جنبش انصار الله یمن در این سخنرانی گفت: تکفیری های وهابی طی سالهای گذشته تلاشهای بسیار زیادی انجام دادند تا نگذارند یمنی ها روز عید غدیر خم را جشن بگیرند اما تلاشهای آنان شکست خورده است.

وی گفت: ملت یمن به همراه بسیاری از مؤمنان در سراسر جهان در این روز مبارک و به مناسبتی بزرگ که شأن و عظمتی در اسلام  دارد جشن می گیرند. امروز به روز غدیر و روز ولایت معروف است . امروز حضرت رسول صلی الله علیه و آله در میان شاهدان، ولایت امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام را اعلام کرد. ملت یمن نسل به نسل این مناسبت را به صورت ویژه ای جشن می گیرد و به شدت از آن استقبال می کند و عادتاً مردم در شهرها و روستاها و در بسیاری از مناطق جمع می شوند و این مناسبت را با سخنرانی و شعر و شیوه های دیگر جشن می گیرند و آن را روز شادی قرار می دهند و به واسطه آن از خداوند سپاسگزاری و ولایتمداری خود را به امام علی علیه السلام تأکید می کنند. این مناسبت  از جوانب زیادی اهمیت دارد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی  در ادامه این سخنرانی گفت: از زیباترین میراثهای ایمانی و دینی که ملت یمن آن را به سبب اصالت و پایبندی اش به این اصالت حفظ کرده، جشن عید غدیر است با وجود آنکه تلاشهای بسیار زیادی از طرف نیروهای تکفیری وهابی طی سالها انجام شده است تا این مناسبت را لغو کنند اما  این تلاشها شکست خورده اند زیرا ملت یمن این مناسبت را به سبب اصالت مبتنی بر اصول و اخلاق  و آگاهی عمیق و ایمان استوار به اصولش گرامی می دارد. امروز روز بزرگی در اسلام است .

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • PL ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    4 0
    یا علی مدد , مسلمین مخلص و از خودگذشته را توفیق بده
  • پسر IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    3 0
    درود خداوند بر اهل بیت(ع) لعنت خداوند بر دشمنان اهل بیت(ع)
  • احمد IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    4 0
    سلام و درود خدا و امت اسلامی بر ملت مقاوم و رنج کشیده یمن لعنت خدا بر آل سعود بی کفایت و اسرائیل جنایتکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس