حق التدریسی

به گفته یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آموزش و پرورش با دادن آمار متناقض و اشتباه درباره تعداد نیروهای حق‌التدریسی، نهضتی و غیره کار مجلس را برای تعیین تکلیف این نیروها سخت کرده است.

به گزارش مشرق، کارن خانلری با بیان اینکه جذب نیروهای حق التدریسی در آینده تبدیل به یک معضل ملی می‌شود، گفت: آموزش و پرورش درباره نیروهای حق التدریسی و نهضتی آمار متناقض می‌دهد و این کار مجلس را برای تعیین تکلیف این نیروها سخت کرده است.

وی اضافه کرد: ما باید با اطلاع از ظرفیت جذب آموزش و پرورش به این نتیجه برسیم که باید چه تعداد نیرو جذب کند تا بار مالی برای این وزارت‌خانه نداشته باشد و در عین حال با خلاءقانونی هم مواجه نشود.عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: طرح اولیه در کمیسیون رد شد اما به معنی فراموش یا رها کردن این موضوع نیست چون افراد زیادی درگیر آن هستند.

خانلری گفت: برای مثال در زمان آقای فانی سیستمی به نام بسته‌های حمایتی ایجاد شد که در آن افرادی از طریق پیمانکار و یا شرکت به آموزش و پرورش برای تدریس معرفی می‌شوند.وی تاکید کرد: ممکن است هر لحظه پیمانکار یا شرکت مورد نظر دیگر نخواهد با آن‌ها کار کند که در این صورت وضعیت بدی  برای آن‌ها ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقان مجلس با بیان اینکه نیروهای حق التدریسی، نهضتی و سرباز از دیگر افراد بلاتکلیف در این وزارت‌خانه هستند، تاکید کرد: تعداد افراد این گروه‌ها بسیار زیاد است. آن‌ها مدت‌ها کار کردند بدون اینکه وضعیت مشخصی داشته باشند.

خانلری اضافه کرد: از زمان وزیر سابق از سوی این وزارت‌خانه اعلام کمبود نیرو شده بود اما حالا اینکه نیروهای مورد نیاز را چگونه می‌خواهند جذب کنند، مشخص نیست.این نماینده مجلس تاکید کرد: نظر ما این است که از همین نیروهای بلاتکلیف با در نظر گرفتن امتیازاتی آزمون گرفته شود و بعد جذب وزارت‌خانه شوند.

خانلری از تدوین یک طرح جدید خبر داد و گفت: دو تن از اعضای کمیسیون در حال تدوین طرح جدیدی برای ساماندهی این نیروها هستند که امیدواریم اثربخش باشد.


افغان‌ها باید مالیات بدهند

خانلری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا افغان‌ها شرایط تحصیل رایگان در ایران را دارند یا نه، گفت: کسانی می‌توانند از تحصیلات رایگان استفاده کنند که مالیات دهند.وی ادامه داد: باید بررسی شود که اگر مالیات می‌دهند از تحصیلات رایگان هم استفاده کنند. برای خیلی از افغان‌ها پرداخت مالیات بی‌معنی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: اگر می‌خواهند در ایران زندگی کنند باید طبق قانون شهروندی ما عمل کنند، هیچ کشوری این شرایط را قبول نمی‌کند نه اینکه فقط ما بدین شکل باشیم.


تطابق ۶۵درصدی بطحایی با قانون

این نماینده مجلس در ادامه صحبت‌هایش به بررسی برنامه‌ وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش اشاره کرد.او گفت: در کمیسیون آموزش در حال بررسی برنامه بطحایی در رابطه با افزایش سطح کیفی وزارت‌خانه با قانون هستیم که خلاء قانونی نداشته باشد.

خانلری اضافه کرد: باید ببینیم چقدر برنامه‌ها با سیاست‌ها و اسناد بالادستی تطابق دارد که البته طبق بررسی ما۶۵تا ۷۰درصد انطباق داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس