کد خبر 772074
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
فرار مسلمانان مظلوم از میانمار

در کشتار مسلمانان میانمار، بیش از هر موضوعی باید به نقش شورای آتلانتیک، طراح اصلی رویکرد گسترش ناتو به سمت شرق، اشاره داشت.

به گزارش مشرق، دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت:

در کشتار مسلمانان میانمار، بیش از هر موضوعی باید به نقش شورای آتلانتیک، طراح اصلی رویکرد گسترش ناتو به سمت شرق، اشاره داشت.

میانمار از لحاظ ژئوپلتیکی حائز موقعیت راهبردی است و به دلیل برخورداری از منابع طبیعی، بویژه نفت و گاز، دارای ثروت هنگفت می‌باشد. این اهمیت، میانمار را به هدف بسیار مهم برای شورای آتلانتیک تبدیل کرده است. ساحل میانمار به تنگه «مالاکا» یکی از بزرگترین آبراه‌های راهبردی جهان دسترسی دارد. تنگه مالاکا اقیانوس‌های هند و آرام را هم به هم متصل می‌کند و کوتاه‌ترین مسیر دریایی میان خلیج فارس و چین است.

80% از واردات نفتی چین (12 میلیون بشکه در روز) با ابر تانکرها از این تنگه حمل‌ونقل می‌شود. از این رو کنترل این آبراه، به مثابه در اختیار داشتن گلوگاه عبور انرژی به چین است. چین بعد از تحولات 11سپتامبر و تسلط آمریکا بر چاه‌های نفت منطقه، سعی داشته با تقویت حضور خود در میانمار، مانع از دستیابی آمریکا به تنگه مالاکا شود. در مقابل شورای آتلانتیک از طریق بنیاد اعطای دموکراسی و بنیاد سوروس، کوشید با طراحی و حمایت از «انقلاب زعفرانی» بودایی‌ها در میانمار، حکومتی همسو با غرب را در این کشور روی کار بیاورد.

کشتار مسلمانان میانمار مقدمه‌ای برای راه‌اندازی جنگ بودایی-اسلامی و حضور تروریست‌ها در این منطقه است تا شورای آتلانتیک بتواند، به بهانه مقابله با حملات تروریستی، به این منطقه وارد شده و آن را نظامی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایزا IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
    25 0
    لعنت خدا بر غربی ها و سیاست های کثیف توسعه طلبانشون. به انسانها به چشم حیوان هم نگاه نمیکنند و فقط دنبال شطرنج سیاسی هستند.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
    12 0
    اگر بودایی های دست اندر کار در تصمیمگیری ب ای کشتار را نکشید وضع هر روز بدتر میشود.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    17 1
    اینها نقشه اسرائیل است سلاح سبک به این مردم برسانید
  • محمدامین IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    15 0
    چرا اینقدر دیر از مسلومنا حمایت می کنیم این همه ظلم و بعدش فقط پیام می دیم الان قرن اول هجری نیست که بگیم پیام کمک امام حسین (ع) را نشنیدیم همه می بینیم و بی تفاوت هستیم همان کاری که کوفیان با امام حسین (ع) کردند. چه بد که فقط نظاره گر هستیم تا سازمان بین الملل بیانیه صادر کنه و نوچه های خودش رو محکوم بکنه.
  • Kazem IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    4 0
    عکس العمل ما واقعا بعنوان مسلمان ضعیف است .
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    2 0
    ممنون از شما واقعیت این است که اطلاعات مردم نسبت به میانمار خیلی کمه لطفا به تحلیل ریشه های این فجایع ادامه دهید ضمنا از نقش دو رژیم رذل صهیونیستی و سعودی هم بگویید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس