کد خبر 596701
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

قیمت هر بشکه نفت در معاملات امروز با ۳۷ سنت افزایش به ۴۸ دلار و ۹۵ سنت رسید.

نفت به مرز 49 دلار رسیدبه گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که پس از شوک اولیه ناشی از رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا تجار مجددا پول های خود را وارد بازارهای کالا کرده اند و در حالی که احتمال اعتصاب در صنعت انرژی نروژ و بحران در ونزوئلا نگرانی از کاهش عرضه نفت را افزایش داده است، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 37 سنت افزایش به 48 دلار و 95 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 44 سنت افزایش به 48 دلار و 29 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی روز سه شنبه پس از برطرف شدن نسبی شوک ناشی از رفراندوم انگلیس در بازار، شاهد افزایش بود.

بانک ای ان زد اعلام کرد: «با فروکش کردن شوک ناشی از رای انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا قیمت کالاها و در راس آنها نفت افزایش یافته است. انتشار خبرهایی از شدت گرفتن کاهش تولید نفت ونزوئلا موجب تقویت رشد قیمت نفت شد و احتمال اعتصاب در نروژ نیز تاثیری مثبت بر بازار نفت گذاشت.»

استاندارد چارترد اعلام کرد، انتظار دارد قیمت نفت پس از کاهش ناشی از نتیجه رفرادوم بریتانیا به سرعت به 50 دلار برگردد، زیرا تاثیر رفراندوم بر تقاضا محدود بوده است.

در بخش عرضه، احتمال اعتصاب کارکنان نفتی نروژ احتمالا موجب کاهش تولید بزرگترین تولید کننده نفت منطقه دریای شمال خواهد شد.

در کشور بحران زده ونزوئلا، تولید کنندگان نفتی و پالایشگاه ها به دلیل کمبود برق  و تجهیزات برای ادامه تولید با مشکل مواجه اند و این نیز موجب تقویت قیمت ها شده است.

همچنین انستیتوی نفت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 24 ژوئن حدود 4 میلیون بشکه کاهش یافته که حدود دو سوم بیشتر از 2.4 میلیون بشکه ای بود که از سوی تحلیلگران پیش بینی شده بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس