کد خبر 770993
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
 آزمایش موشکی کره شمالی

کره شمالی درحال انتقال یک موشک بالستیک قاره پیما به سواحل غربی خود است.

 به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، بخش اطلاعات کره جنوبی امروز (سه‌شنبه)اعلام کرد که انتقال یک موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی به ساحل غربی این کشور را ثبت کرده و معتقد است که پیونگ یانگ برای یک آزمایش موشکی دیگر آماده می‌شود.

روز گذشته رسانه‌ها به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی گزارش دادند که کره شمالی احتمالا برای یک آزمایش موشکی دیگر آماده می‌شود.

روزنامه آسیا بیزنس کره جنوبی نیز به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام کرد که پیونگ یانگ انتقال یک موشک بالستیک قاره پیمای ساخته شده توسط یک موسسه تحقیقاتی نظامی به سمت سواحل غرب این کشور آغاز کرده است.

این روزنامه همچنین گزارش داد که بخش اطلاعات کره شمالی پیش بینی کرده که پرتاب این موشک ممکن است روز شنبه، 9 سپتامبر و همزمان با جشن سالگرد تاسیس کره شمالی انجام شود.

این تحرکات درحالی انجام شده که کره شمالی در واکنش به مانور موشکی نیروی هوایی و زمینی کره جنوبی اعلام کرد که سئول «در حال تشدید تقابل» است.

پیونگ‌یانگ خطاب به همسایه جنوبی خود تهدید کرد: «اقدامات بی‌معنای خود را متوقف کنید» یا اینکه «به خاکستر تبدیل می‌شوید».

کره جنوبی، دوشنبه با استفاده از جنگنده‌های اف-15 و شلیک موشک‌های هیون‌مو، تمرینات نظامی انجام داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صادق BE ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    9 1
    زودباشین دیگه کشتین مارو. یه دونه از این موشکا بزنین تو مخ ترامپ تا راحت بشیم
  • ج د ا IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    4 0
    این استراتژی رد گم کنی هست - در واقع شاید اصلا موشک هسته ای نباشه ولی برای اینکه وانمود کنه موشک اصلی هسته ای هست دست به تغییر مکان موشک زده تا در صورت وقوع جنگ این موشک را هدف قرار دهند ولی در واقع موشک اصلی این نیست و گرنه اصلا نیازی به تغییر مکان نیست از هر مکانی میتونن موشک را شلیک کنن و هر فاصله هم تا هدف داشته باشه مهم نیست چون برد موشک هاشون 10000 کیلومتر اعلام کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس