«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین

سخنگوی کاخ کرملین با انتقاد از رویکرد کشورهایی نظیر آمریکا در قبال بحران شبه‌جزیره کره، از کشورهای همسایه پیونگ‌یانگ خواست تا رویکردی عاقلانه‌تر در پیش گیرند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اظهارات «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل که گفته بود «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی «در حال التماس برای جنگ است» گفت، کشورهای همسایه کره شمالی بهتر است عاقلانه تر رفتار کنند و یک رویکرد متعادل در قبال بحران کره اتخاذ کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص اظهارات جنجالی نماینده آمریکا گفت:‌«در این متن، برای کشورهای فرامنطقه‌ای بسیار راحت است که از واژه جنگ استفاده کنند اما کشورهای منطقه باید عاقلانه‌تر رفتار کرده و رویکردی متعادل در قبال این مسئله بسیار جدی که نگرانی مشترک همه ماست، اتخاذ کنند».

نیکی هیلی در اظهارات اخیر خود در نشست شورای امنیت گفته است: «اعضای این شورا، بدون تردید خواستار مذاکره و بازگشت به گفت‌وگو خواهند شد، اما همان‌طور که الان بیان کردم ما وارد گفت‌وگوهای مستقیم و چندجانبه متعددی با کره شمالی شده‌ایم، اما این مذاکرات هر بار موثر واقع نشده‌اند. زمان اتخاذ تدابیر نصفه و نیمه در شورای امنیت به پایان رسیده است.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «تهدیدهای هسته‌ای (رهبر کره شمالی) نشان می‌دهد او اصرار به راه‌اندازی جنگ دارد. اقدامات کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) را نمی‌توان دفاعی دانست. او می‌خواهد به عنوان یک قدرت هسته‌ای، شناخته شود، اما شناخته شدن به عنوان قدرت هسته‌ای به معنی این نیست که از آن سلاح‌های وحشتناک برای تهدید دیگران استفاده شود.»

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در ادامه به اظهارات نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اشاره کرد و گفت، اظهارات مطرح شده توسط «واسیلی نبنزیا» در این نشست بسیار سازنده‌تر بود.

پسکوف در بخش دیگری از اظهاراتش علاوه بر محکوم کردن اقدامات پیونگ‌یانگ، تأکید کرد که بحران کره شمالی هیچ راه‌حل نظامی ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس