موشک های کره جنوبی

رؤسای جمهور آمریکا و کره جنوبی روز دوشنبه در یک تماس تلفنی در مورد بکارگیری کلاهکهای جنگی سنگین تر بر روی موشکهای کره جنوبی به توافق رسیدند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، در پی تازه ترین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ، مقامات آمریکا با استقرار کلاهکهای جنگی سنگین تر بر روی موشکهای کره جنوبی موافقت کردند.

گفتنی است که در حال حاضر محدودیت مقرر بر وزن کلاهکهای جنگی بکار رفته در موشکهای کره جنوبی- که در یک پیمان موشکی میان واشنگتن و سئول تعیین شد- ۵۰۰ کیلوگرم است.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که توافق واشنگتن و سئول در مورد لغو محدودیت وزنی بر کلاهکهای موشکی کره جنوبی روز دوشنبه طی یک تماس تلفنی میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «مون جائه این» همتای وی حاصل شد.

شایان ذکر است که همکاری نظامی میان آمریکا و کره جنوبی بر موشکهایی که سئول در خاک خود مستقر می کند، محدودیتهایی اِعمال می نماید.

در سال ۲۰۱۲، مقامات واشنگتن با افزایش محدودیت بُرد موشکهای کره جنوبی به ۸۰۰ کیلومتر موافقت کردند؛ اما حداکثر وزن کلاهک موشکی همچنان رقم ۵۰۰ کیلوگرم باقی ماند.

در اوایل سال میلادی جاری، برخی از گزارشات حاکی از آن بود که ارتش کره جنوبی یک موشک بالستیک با بُرد ۸۰۰ کیلومتر را به طور موفقیت آمیزی آزمایش کرده است؛ موشکی که می تواند از هر نقطه در خاک کره جنوبی هر موقعیتی را در خاک همسایه شمالی خود هدف قرار دهد.

ترامپ و مون جائه این همچنین در مورد تشدید تحریمها علیه پیونگ یانگ با یکدیگر گفتگو کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس