کد خبر 770675
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
20170904122637.jfif

مادل عبدالله، مدیر امور انسان دوستانه انجمن مسلمانان جوان ایالات متحده آمریکا می‌گوید که بیش از 700 عضو این سازمان در میان سیل‌زدگان هستند.

 به گزارش مشرق، مسلمانان آمریکا یکی از گروه‌های تاثیرگذار در نجات جان هزاران نفری بودند که سیل و توفان هاروی آواره‌شان کرده بود.

پایگاه آمریکایی «وایس‌نیوز» در توصیف یکی از مراکز اسلامی آمریکا که مردم سیل‌زده هاروی را پناه داده، می‌نویسد که این مرکز پر است از پتو و زیرانداز، مواد غذایی اهدایی و لباس‌هایی که روی دیوار نصب شده‌اند. 

در آستانه جشن عید قربان که یکی از مقدس‌ترین اعیاد اسلامی است، این مکان پناهگاه شماری از مسلمانان و غیرمسلمانان خسارت‌دیده  توفان هاروی شده است.

  مابل روزیر، یکی از آسیب‌دیدگان حاضر در این مرکز اسلامی می‌گوید: «در حالی که سیل به طبقه دوم خانه‌مان رسیده بود، نیروهای امدادی مرا از طبقه سوم آپارتمانم نجات دادند و به مسجد رساندند، همچنین حدود 35 نفر دیگر به این مسجد انتقال داده شده بودند.» او گفت من بسیار سپاسگزارم که جایی راحت برای اسکان دارم تا زمانی که به خانه خود بازگردم.»  

کاترین مک‌کاسکر، یکی دیگر از کسانی که در این مرکز اسلامی حضور داشت، گفت: «مسلمانان مشتاق کمک و یاری به دیگران هستند. آنها با روی باز از ما استقبال کردند و ما را پناه دادند.»  این تنها نقش مسلمانان در امدادرسانی نیست، گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی است که گروهی از مردان مسلمان جوان نیز به خیابان‌ها رفته‌اند تا به همسایگان خود کمک کنند.   اعضای انجمن مسلمانان جوان ایالات متحده آمریکا، غذا، آب و سایر امکانات را در هوستون میان سیل‌زدگان توزیع کرده‌اند. انتظار می‌رود در صورتی که راه‌ها باز شوند، داوطلبان مسلمان بیشتری از شهرهای اطراف برای کمک بیایند. 

مادل عبدا...، مدیر امور انسان دوستانه انجمن مسلمانان جوان ایالات متحده آمریکا می‌گوید که بیش از 700 عضو این سازمان در میان سیل‌زدگان هستند. او همچنین افزود: «با این حال به همه کسانی که در مناطق سیل‌زده نیازمند کمک هستند، یاری می‌رسانند.» 

«تکیم» یکی از پروفسورهای جهان اسلام در دانشگاه مک‌مستر در شهر هامیلتون کانادا، آنتاریو، گفت: «آنچه در هوستون اتفاق می‌افتد، بهترین مثال از نمایش اسلام است و این ایمان واقعی است. مسلمانان بخش عمده‌ای از جامعه آمریکا را تشکیل می‌دهند و باید تا آنجا که ممکن است مشارکت بیشتری داشته باشند.»

منبع: فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس