بازسازی غدیر خم

جانشین رئیس سازمان بسیج از بازسازی واقعه غدیر در بیش از یکصدنقطه ایران و دیگر کشورهاخبر داد.مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر هم گفت:نمایش واقعه غدیر با پشتوانه مردم و بسیج هشت سال است که به صحنه می‌آید.

به گزارش مشرق، نشست خبری سردار فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج و سردار حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و سردار یعقوب سلیمانی رییس ستاد بازسازی واقعه غدیر در مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای نشست سردار فضلی با سلام بر شهدا و شهید محسن حججی و تبریک اعیاد مبارک قربان تا غدیر با اشاره به بازسازی واقعه بزرگترین واقعه تاریخ اسلام و ادامه رسالت انبیا مولا علی(ع) گفت: کارهای زیادی صورت گرفته تا این امانت الهی در انقلاب ما نمود یابد و امروز برجستگی آن را شاهد هستیم.

وی در ادامه گفت: امروز توفیق بازسازی واقعه غدیر را دوستانمان پیدا کردند. من به همه شما اصحاب رسانه و نهادها و ارگان ها که توفیق مشارکت و انتشار فرهنگ ولایی را با هدایت علما و برخی مراجع عظام تقلید و محتوایی که مورد توجه شیعه و سنی بود به ویژه بنیاد غدیر خم و هدایت راهبردی‌اش تشکر می‌کنم. امروز که شرایط این بازسازی فرهم شد. البته در سال 89 برای اولین بار در شهر قم و دامنه کوه خضر نبی رونمایی شد.

فضلی با اشاره به شباهت های فراوانی جغرافیایی منطقه‌ای که انتخاب شد با مکان غدیر اظهار داشت: این رونمایی با حضور قریب هفتاد هزار نفر از مردم قم و زائران آغاز شد. از هنرمندان شیعه و سنی برای کار مشارکت کردند.سردار فضلی بااشاره به کلاس ها و دوره ها برای فعالیت در این پروژه گفت: نهایت تا سال گذشته صد و چهل و هفت نقطه فعال شدند و مردم عراق و سوریه هم فعال شدند و در نهایت 150نقطه اجرا شد.

وی یادآور شد: امسال هم با کمک همه بخش های مردم نهاد و دستگاه ها 143نقطه در داخل کشور و یک نقطه در سوریه آموزش و ممارست کرده و برای اجرا اعلام آمادگی کردند.سردار فضلی با بیان اینکه رقابت صمیمانه‌ای در استان های مختلف صورت گرفته گفت: در برخی استان ها در چند نقطه به بازسازی واقعه غدیر می‌پردازند.

وی در پایان گفت: اجرای بازسازی واقعه غدیر خم را در روز خاصش در مناطق مختلف خواهیم داشت و برخی مناطق هم درخواست برای اجرا در چند روز داشتند.

ظریف‌منش:نمایش واقعه غدیر در قالب میدانی برگزار می‌شود

در ادامه ظریف منش مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر عنوان کرد: بیان واقعه غدیر با توجه به اینکه روز بیان تکلیف الهی و پیام پیامبر بوده خیلی مسئله مهمی است. اینکه فقط برخی برادران جهان اسلام می گویند دوستی امیرالمومنین و پیامبر بوده اینطور نیست همه در این زمینه اتفاق دارند که علاوه بر محبت بحث سرپرستی جامعه اسلامی و استمرار نهضت های پیامبر است پس این روز، روز جشن و شادی دل اهل بیت و مومنین است.

وی در ادامه گفت: توصیف این ایام خیلی مهم است هرچند بارها در تاریخ موشکافی شده اما این توصیف به تنهایی کفایت نمی کند و ما علاوه بر گرامیداشت و توصیف آن، به ترویج فلسفه و درس های غدیر بپردازیم.

وی در ادامه گفت: شعار ما لبیک یا رسول الله است. برنامه های ما معرفت افزا شامل برپایی ششمین جشنواره شعر غدیر، تجلیل از سادات شهید در روز دفاع و ایثار و حرین ولایت در پنجشنبه جاری در بهشت زهرا با حضور خانواده شهدا خواهد بود.

وی درباره اداب روز عید غدیر گفت: این روز، روز هدیه دادن و اطعام کردن و صدقه دادن و نماز و روزه است و باید به بهترین نحو برگزار شود. پیشنهاد ما این است هر خانواده ایرانی حتی یک غذا به نیت اطعام بیرون دهد. ماامسال در اکثر نقاط کشور برنامه جشن و منتهی به نماز عید می شود.

وی توضیح داد: سه نقطه نماز و جشن و اطعام برگزار می‌شود. نخست امامزاده صالح، حسینیه فاطمیه زهرا میدان سپاه و حرم حضرت عبدالعظیم نماز به امامت آیت الله صدیقی است.ظریف منش افزود: در شهرهای سنی نشین هم گرگان، بندرترکمن، رضوان شهر و تالش و هرمزگان و... نیز مراسم و برنامه داریم.

وی درباره نمایش های روز غدیر گفت: نمایش واقعه غدیر در قالب میدانی با استفاده از هنر بصورت حضور مردم و بازیگران در صحنه نزدیک هم کار بزرگی است با پشتوانه بسیج و مردم و دستگاه ها هشت سال است به صحنه آورده شد. پس بازسازی آن در قالب نمایش با ارزش تر از یک کتاب صد صفحه و طرق دیگر است.

همچنین ظریف منش درباره فعالیت های بین المللی گفت: در خارج از کشور توان ملی و حضور دستگاه هایی مثل مجمع تقریب و مجمع جهانی اهل بیت و جامعه المصطفی و سازمان فرهنگ فعال اند. امسال کار جدید علاوه بر جشن برپایی همایش های علمی و تبیینی قریب ده کشور از سوی مجمع اهل بیت، هفت تا ده کشور از سوی سازمان فرهنگ و 25کشور از سوی جامعه المصطفی فعال می شوند.

ظریف منش بااشاره به فعالیت سرویس های اطلاعاتی شیعه انگلیسی و تکفیری ها و وهابیت در سراسر دنیا گفت: ما تلاش داریم در شهرها و کشورهای مختلف به طرق گوناگون فعال شویم و کار خود را بکنیم. در عراق، سوریه، هندوستان، پاکستان، روسیه و حتی اروپا و امریکا نیاز به بسترسازی برای توسعه فعالیت ها داریم از بیش از بیست کشور درخواست داشتیم اما فرصت نبود در همه انها مشارکت کنیم و برای سال بعد بیشتر فعال می‌شویم.

رییس ستاد بازسازی واقعه غدیر: نمایش‌های با موضوع غدیر در 26نقطه برای اهل سنت نیز اجرا می‌شود

همچنین یعقوب سلیمانی رییس ستاد بازسازی واقعه غدیر گفت: بازسازی واقعه غدیر با حمایت مردم و مراجع از سال 89کلید خورد و امسال هشتمین سال است که خطبه غدیر به فارسی و عربی بازسازی شده و از پیش تا پس از روز عید اجرا می‌شود.

وی در ادامه گفت:بیش از یک میلیون نفر جامعه هدف و مخاطب ما هستند مشارکت مردم و نقششان در بازسازی این واقعه مهم است که در حال تبدیل شدن به فرهنگ است.وی توضیح داد: این نمایش ها در 26نقطه برای اهل سنت نیز اجرا می‌شود. غدیر سمبل امامت و ولایت و نقطه تلاقی کاروان رسالت و طلایه داران امامت است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس