کد خبر 770318
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
جنگنده امریکایی

ائتلاف آمریکا که همچنان در برابر اجرا شدن توافق آتش‌بس بین داعش،‌ دمشق و حزب‌الله لبنان و انتقال تروریست‌ها از لبنان به شهر «بوکمال» در شرق سوریه سنگ‌اندازی می‌کند.

به گزارش مشرق، ائتلاف آمریکا که همچنان در برابر اجرا شدن توافق آتش‌بس بین داعش،‌ دمشق و حزب‌الله لبنان و انتقال تروریست‌ها از لبنان به شهر «بوکمال» در شرق سوریه سنگ‌اندازی می‌کند، حالا از دو پاره شدن کاروان داعشی‌ها خبر داده است.

در حالی که روز گذشته در خبرها آمده بود، ائتلاف آمریکا کاروان داعش را در صحرای سوریه محاصره کرده و مانع انتقال آن به دیرالزور طبق توافقات صورت گرفته با حزب‌الله و دولت سوریه شده است، ائتلاف امریکایی امروز اظهارات تازه‌ای درباره وضعیت آنها مطرح کرده است.

هفته گذشته گروه تروریستی داعش بعد از گذشت نزدیک به یک هفته از حملات مداوم ارتش سوریه و حزب‌الله از سمت غرب این کشور و حملات ارتش لبنان در داخل خاک این کشور، مجبور شد سلاح خود را بر زمین گذاشته و تسلیم نیروهای مقاومت شود.

براساس توافق آتش‌بس، عناصر داعش به همراه خانواده‌هایشان که تعداد آن‌ها کمتر از 400 نفر بودند، در مقابل تحویل پیکرهای مقاومت حزب‌الله و آزادی اسرای مقاومت و همچنین تعیین سرنوشت سربازان لبنانی ربوده شده به دست این گروه تروریستی، به شرق سوریه منتقل شدند.

ولی ائتلاف آمریکا از همان ابتدا با اعلام مخالفت با این توافق که یک طرف آن حزب‌الله بود، تأکید کرد که به کاروان داعش حمله خواهد کرد.

حزب‌الله لبنان پیشتر اعلام کرد که ائتلاف آمریکا کاروان داعش را در صحرای سوریه محاصره کرده و مانع انتقال آن به دیرالزور می‌شود.

حالا امروز ائتلاف آمریکا اعلام کرده که کاروان داعش دو پاره شده و برخی اتوبوس‌های حامل آنها، همچنان در صحرا هستند و برخی دیگر در حال بازگشت به مناطق مناطق تحت کنترل دولت(سوریه) هستند.

ائتلاف آمریکایی که پیشتر به مسیر کاروان داعش حملات هوایی کرده بود، حالا گفته که به داعشی‌های مسلح و خانواده‌های آنها، غذا و آب داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 2
    آمریکا از این دوکاره بودنش مقاصدی شوم در سر دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس