امامین عسکرین

معاون صنعتی و هنری ستاد عتبات عالیات با تاکید بر اینکه ساخت نیم‌ضریح سرداب حرم امامین عسکریین(علیهما السلام)در مراحل پایانی قرار دارد، ابراز امیدواری کرد طی ۲ ماه آینده این نیم‌ضریح به عراق منتقل شود.

به گزارش مشرق، محمد کریمی در جریان بازدید از کارگاه ساخت نیم ضریح در زنجان و در جمع خبرنگاران با بی‌نظیر توصیف کردن کار انجام شده توسط مردم و صنعتگران این استان اظهار کرد: این نیم‌ضریح در سرداب زیرین حرم امامین عسکریین (ع) که موازی مرجع شریف 2 امام بزرگوار است، نصب خواهد شد.

معاون صنعتی و هنری ستاد عتبات عالیات گفت: این نیم‌ضریح، نخستین پروژه از نیم‌ضریح‌هایی است که در استان‌های مختلف در دست ساخت بوده که به این مرحله از پیشرفت رسیده است.

کریمی با بیان اینکه درها و نیم‌ضریح‌های متعددی در مناطق دیگر کشور در دست ساخت است، ادامه داد: استان‌های البرز، کرمانشاه، هرمزگان تبریز، بوشهر و فارس در ساخت دیگر نیم‌ضریح‌های در دست احداث مشارکت دارند که مجموع آن‌ها به 12 نیم‌ضریح می‌رسد.

وی با تاکید بر مردمی بودن هزینه احداث نیم‌ضریح امامین عسکریین (ع) افزود: بر اساس برآورد اولیه، ساخت این نیم‌ضریح حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار نیاز داشته است که توسط مردم تامین شده است.معاون صنعتی و هنری ستاد عتبات عالیات با تاکید بر اینکه ساخت نیم‌ضریح عسکریین (ع) در مراحل پایانی قرار دارد، ابراز امیدواری کرد، طی دو ماه آینده این نیم‌ضریح به عراق منتقل و نصب شود.

کریمی طلاکاری و بخشی از میناکاری را از بخش‌های باقیمانده برای تکمیل نیم‌ضریح امامین عسکریین (ع) اعلام کرد و گفت: امروز مرحله کنترل و تایید نهایی این نیم‌ضریح در دست انجام است که توسط اساتید و طراحان بررسی لازم انجام می‌شود.

وی طلاکاری را مرحله آخر در ساخت نیم‌ضریح دانست و افزود: بعد از طلاکاری به احتمال زیاد، نیم‌ضریح برای تبرک به شهرستان‌های استان ارسال و سپس برای نصب به سامراء منتقل خواهد شد.

معاون صنعتی و هنری ستاد عتبات عالیات با اشاره به حضور به موقع مردمی و تامین هزینه‌های مورد نیاز برای احداث نیم‌ضریح امامین عسکریین (ع) گفت: بخش دیگر در احداث این نیم‌ضریح همراهی مسؤولان و دست‌اندرکاران احداث از جمله ستاد است که به تحقق برنامه‌ها کمک کرده است.

کریمی با تشریح چگونگی ساخت و مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت نیم‌ضریح امامین عسکریین (ع) گفت: چوب عالی، نقره، طلا و استفاده از هنرهای مورد نیاز منجر به احداث نیم‌ضریح مورد نظر شده و دیگر اینکه نقره مورد استفاده در این نیم‌ضریح آلیاژی است که فرآوری نقره که مقاومت در برابر تیره شدن از شاخصه‌های آن است چرا که این مواد با قرار گرفتن در جریان هوا تیره می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 2
    قشنگه. منم نذر دارم . خدا اگر حاجتم رو بده. نذر خون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس