کد خبر 770197
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کنگره آمریکا

به‌رغم آنکه قانون نیروی تیلور از حمایت گسترده دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره برخوردار است، هنوز مشخص نیست که دولت ترامپ حاضر به امضای آن شود.

 به گزارش مشرق، پایگاه «واشنگتن فری‌بیکن» در گزارشی نوشت: «کنگره آمریکا در حال برداشتن گام‌های جدیدی است که مطابق با آن کمک‌های مالی واشنگتن به تشکیلات خودگردان فلسطین محدود می‌شود. بر این اساس کنگره آمریکا در صدد است مانع رسیدن کمک‌های آمریکا به اسرای فلسطینی شود که در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.» 

متممی که به لایحه تخصیص بودجه سالانه کنگره الحاق شده است، دولت آمریکا را از ارائه کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین در صورتی منع می‌کند که تشکیلات خودگردان این بودجه را برای اسرای فلسطینی هزینه کند که در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند و واشنگتن آنها را تروریست می‌داند.

قانون «نیروی تیلور» که برای اولین بار در سال 2016 مطرح شد، میلیون‌ها دلار کمک مالی آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین را تا زمانی که اثبات کنند این پول‌ها به اسرای فلسطینی پرداخت نمی‌شود، قطع نمی‌کند.

ران دو سانتس، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا که نویسنده این متمم است به «واشنگتن فری‌بیکن» اعلام کرد که در گذشته، اعضای کنگره قادر به ارائه متمم‌هایی برای لایحه تخصیص بودجه نبوده‌اند که بودجه دولت آمریکا و اولویت‌های جهانی آن را تامین می‌کنند. براساس نسخه‌ای از این متمم که در اختیار واشنگتن فری‌بیکن قرار گرفته است، کمک‌های آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین نباید «برای هدف به رسمیت شناختن یا ارج نهادن به افرادی مورد استفاده قرار گیرد که اقدامات تروریستی مرتکب می‌شوند یا مرتکب شده‌اند که این موارد شامل پرداخت این کمک‌های مالی به اعضای خانواده این افراد نیز می‌شود.»

به‌رغم آنکه قانون نیروی تیلور از حمایت گسترده دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره برخوردار است، هنوز مشخص نیست که دولت ترامپ حاضر به امضای آن شود. رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا از طرح افزایش پنج درصدی حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت کرده است و مجموع این کمک‌ها با احتساب این پنج درصد به حدود 215 میلیون دلار می‌رسد. با این حال، تشکیلات خودگردان فلسطین از جانب خود متعهد شد که این پرداختی‌ها به خانواده اسرای فلسطینی همچنان ادامه داشته باشد و تاکید کردند که این پرداختی‌ها ضروری است.

منبع: فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس