کد خبر 769441
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
image.png

مراسم اختتامیه طرح «بشارت ۱۴۵۱» با حضور مسئولان و مدیران صدا و سیما و نهادهای قرآنی برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم اختتامیه طرح قرآنی «بشارت ۱۴۵۱» امروز با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، عبدالعلی علی‌عسکری رییس رسانه ملی، مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی و جمعی از مسئولان و مدیران صدا و سیما و نهادهای قرآنی امشب ۱۰ شهریور ماه در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی در ابتدا در سخنانی گفت: عید قربان یادآور خاطره عظیم قهرمان توحید ـ حضرت ابراهیم (ع) ـ است.

وی در سخنانی با اشاره به برگزاری طرح «بشارت ۱۴۵۱» تصریح کرد: من این برنامه را که به همت رییس صدا و سیما و اهتمام مسئولان در این روز عزیز و در آستانه هفته ولایت و روز عید غدیر برگزار شده، به شما تبریک می‌گویم.

آیت‌الله گلپایگانی اضافه کرد: تدارک اختتامیه طرح «بشارت ۱۴۵۱» کار بسیار زیبایی است و برگزاری آن را در آستانه هفته ولایت به فال نیک می‌گیریم؛ آن هم در مکان اَبرمَرد بزرگ زمان و بزرگواری که یک عمر به دنبال یک هدف بود و آن، جلب رضایت حق بود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: امام خمینی (ره) مصداق آیه «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود؛ یعنی در برابر دشمنان مثل کوه می‌ایستادند و وقتی مسایل عاطفی پیش می‌آمد، یک انسان لطیف بودند. ایشان جز از خدا نمی‌ترسیدند و در مقابل مردم، متواضع، مهربان و غمخوار بودند و به فرموده رهبر انقلاب «امام خمینی (ره) با اتکا به قدرت خدا و پشتیبانی مردم، نظام پوسیده‌ای را سرنگون کردند و چون مردم به این نظام رأی دادند و آن را انتخاب کردند، یعنی یک نظام کاملاً دموکراتیک است». حکومت اسلامی همان مردم‌سالاری دینی است که بر اساس قرآن، سنت پیامبر (ص) و تعالیم اهل‌بیت (ع) به وجود آمده است.

وی عنوان کرد: به برکت وجود رهبری و قرآن، هم‌اکنون بیش از ۱۵ میلیون نفر ظرف ۳ ماه طرفدار قرآن شدند که این افتخار بزرگی است و من اطمینان دارم روح حضرت امام (ره) و پشتوانه ولایت عصر (عج)، نگهدار این حرکت خواهد بود. امیدوارم در این برنامه بسیار جامع و خوب بیش از پیش موفق باشیم.

در ادامه عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما گفت: خدا را شاکریم که امروز طرح «بشارت ۱۴۵۱» به ثمر نشسته و جا دارد من به سهم خود از زحمات مدیران و مسئولان مؤسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی که در سراسر کشور برای این برنامه تلاش کردند، تشکر کنم.

وی ادامه داد: امروز با تلاش رسانه ملی، ۱۵ میلیون نفر از طریق رادیو و تلویزیون توانستند با این برنامه ارتباط برقرار کنند و ۵ میلیون نفر هم از طریق فضای مجازی با این طرح ارتباط برقرار کردند.

رییس سازمان صدا و سیما اظهار کرد: من امیدوارم کسانی که با قرآن اُنس دارند و بخصوص در این چند ماه با سوره‌های مُلک و واقعه ارتباط گرفته‌اند، استفاده بهتری از مفاهیم قرآنی داشته باشند؛ یادمان باشد قرآن معجزه الهی و پدیده بی‌نظیر جهان برای هدایت انسان در گذشته، حال و همه تاریخ بوده است.

علی‌عسکری افزود: امیدوارم وقتی از قرآن استفاده می‌کنیم یا بهره‌ می‌گیریم، ما را تکان دهد، اصلاح کرده و در مسیر امواج الهی قرار دهد، چرا که قرآن، ما را به پایدارترین مفاهیم هدایت می‌کند.

وی تصریح کرد: تمام مفاهیمی که جامعه بشری به آن نیاز دارند، در قرآن موجود است و قرآن برای حیات انسان، جامعه و خانواده ضروری است و بر همین اساس است که نخست‌وزیر اسبق انگلیس زمانی گفت «تا قرآن میان مسلمانان وجود دارد، آنها از ما برترند و نمی‌توانیم سلطه خود را بر آنها گسترش دهیم». قرآن سد بزرگ آهنین در برابر مطامع مستکبران است.

رییس رسانه ملی با اشاره به فعالیت دشمنان و مستکبران علیه ایران و اسلام اظهار کرد: ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان علیه فرهنگ دینی و هویت دینی ما گشوده شده است. همچنین جبهه فضای مجازی نیز به دلیل تسلط دشمن بر زیرساخت‌ها، جبهه دیگری علیه ما است که ضربات مهلکی را هم به ما وارد می‌کند.

وی اضافه کرد: ما در معرض یک جنگ رسانه‌ای بی‌امان هستیم و در این جنگ، آنهایی که می‌توانند در برابر استکبار بایستند، همان اهالی قرآن هستند؛ آنهایی که اهل قرآن، عترت و ولایت هستند.

علی‌عسکری خطاب به جامعه قرآنی گفت: شما قرآنیان می‌توانید در مقابل این جریان‌ها بیاستید و رسانه ملی که به نوعی قرارگاه جنگ نرم است، فضایی برای این مقاومت است.

رییس رسانه ملی با اشاره به جنگ رسانه‌ای که اکنون در جهان وجود دارد، بیان کرد: اگر ما اجازه ندادیم حتی قطعه‌ای از خاک ملت ایران در دست اجانب قرار بگیرد، قطعاً می‌توانیم در جنگ رسانه‌ای امروز نیز که بسیار پیچیده‌تر است، موفق باشیم و موفقیت ما، نقطه عطفی برای کل منطقه و جهان خواهد بود.

همچنین در این مراسم محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و دبیر شورای معارف سیما که این طرح به میزبانی این شورا برگزار شده بود، در توضیحی گفت: طرح «بشارت ۱۴۵۱» با مشارکت بیش از ۵۰ موسسه و مرکز فرهنگی و نهادهای لشگری و کشوری، آغاز که در ماه رمضان با محور سوره ملک و بعد از آن با محوریت سوره واقعه برگزار شد.

وی درباره برگزاری اختتامیه این طرح در حرم امام خمینی (ره) گفت: دلیل برگزاری اختتامیه در این مکان این بود که با روح پرفتوح امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب و همچنین امام عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب که روخوانی و روان‌خوانی را بارها مورد تأکید قرار داده‌اند، تجدید میثاق کنیم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: این اجتماع نمونه‌ای از بزرگترین رویداد قرآن‌محور کشور است و پیام آن به همه دنیا مخصوصاً جریان‌های تکفیری این است که بدانید سینه ایرانیان مالامال از عشق به قرآن است.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهید سید محمد حسینی و امین شیرازی تجلیل و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس