کد خبر 769365
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
مرکل

نتایج یک نظر سنجی از کاهش محبوبیت مرکل و اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آستانه برگزاری مناظره تلویزیونی بین مرکل و مارتین شولتز رقیب سوسیال دموکراتش خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، در روز یکشنبه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات برای اولین بار در یک مناظره تلویزیونی شرکت خواهند کرد.


نتایج یک نظر سنجی که به سفارش آ ار دی آلمان انجام شده است نشان می دهد که 64 درصد شهروندان آلمانی بر این باورند که مرکل در این مناظره انتخاباتی بهتر از شولتز عمل خواهد کرد. تنها 16 درصد شهروندان نظر خلاف این را دارند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که اگر صدر اعظم آلمان مستقیما توسط شهروندان آلمانی انتخاب می شد 49 درصد شهروندان به مرکل رای می دادند که تعداد آن ها سه درصد نسبت به اوایل آگوست کم شده است. حمایت های شهروندان برای مارتین شولتز هم کاهش پیدا کرده است. تنها 26 درصد شهروندان موافق صدر اعظمی وی هستند. 18 درصد نیز به هیچ یک از دو نامزد رای نمی دهند.

بر این اساس 44 درصد شهروندان خواستار ادامه کار ائتلاف بزرگ آلمان بعد از انتخابات پارلمانی 24 سپتامبر (دوم مهر) هستند که تعداد آن ها هفت درصد نسبت به ماه آوریل کاهش پیدا کرده است.

همچنین دولتی متشکل از احزاب متحد مسیحی و حزب لیبرال دموکرات را 43 درصد شهروندان خوب ارزیابی می کنند که تعداد شهروندانی که چنین دیدگاهی دارند حدود هفت درصد افزایش پیدا کرده است. 27 درصد شهروندان هم خواستار تشکیل ائتلافی از احزاب سوسیال دموکرات، چپ ها و سبزها هستند.

بر این اساس 67 درصد شهروندان آلمانی از این مسئله که حزب لیبرال دموکرات دوباره به پارلمان آلمان راه یابد استقبال می کنند.

این نظر سنجی را موسسه اینفراتست دیامپ از 28 تا 30 آگوست (ششم تا هشتم شهریور) از بین 1013 شهروند آلمانی واجد شرایط انجام داده است.

انتخابات پارلمانی آلمان کم تر از چهار هفته دیگر در 24 سپتامبر برگزار می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس