۴۴ کشته و زخمی بر اثر واژگونی اتوبوس در بندرعباس

معاون عملیات سازمان اورژانس کشور از واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی در داراب خبر داد که طی آن 11 تن کشته و 33 تن زخمی شدند.

به گزارش مشرق،  بامداد امروز اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگانی در نزدیکی روستای قلعه بیابان داراب واژگون شد که به دنبال آن 11 نفر کشته و 34 نفر زخمی شدند. 5 تن از مجروحین با بالگرد به شیراز منتقل شدند. 

معاون عملیات سازمان اورژانس کشور  اعلام کرد:  این حادثه در ساعت 03:58 بامداد در محور داراب - بندرعباس- قبل از روستای قلعه بیابان اتفاق افتاد و پس از دریافت گزارش بلافاصله تعداد ۱۵ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

به گفته او، این حادثه متاسفانه منجر به کشته شدن ۱۱ نفر شد، و ۳۳ نفر از سرنشینان اتوبوس مصدوم شدند. مصدومان این حادثه به بیمارستان امام حسن (ع) داراب منتقل شدند. متاسفانه حال ۱۳ نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است و متاسفانه احتمال افزایش فوتی ها وجود دارد.

حسن فیاض‌پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در این باره گفت: اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی و دبیرستان استان هرمزگان حوالی ساعت 4 صبح امروز در حوالی جنت‌شهر در روستای قلعه رستاق داراب واژگون شده است.

فیاض‌پور گفت:  سه فروند بالگرد از شهرهای شیراز، جهرم و لار به داراب اعزام و سه مصدوم بدحال به بیمارستان‌های شیراز منتقل شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با یادآوری اینکه دانش‌آموزان حادثه دیده برای حضور در اردوی فرزانگان قرار بود به شهرستان داراب عزیمت کنند، گفت: این دانش آموزان از شهرهای رودان و میناب استان هرمزگان به سمت داراب در حرکت بودند.

فیاض‌پور علت واژگونی را خواب آلودگی راننده اعلام و تاکید کرد که معاون درمان علوم پزشکی شیراز به همراه مسئولان آموزش و پرورش به داراب عزیمت کرده‌اند تا مسائل مرتبط با دانش‌آموزان حادثه دیده را پیگیری کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: به خانواده دانش‌آموزان حادثه دیده اطلاع داده شده است.

اسامی ۹ نفر از کشته شدگان حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی/ انتقال اجساد به پزشکی قانونی شهرستان داراب

دکتر غلامزاده، مدیرکل پزشکی قانونی از انتقال پیکر ۹ نفر از کشته شدگان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر هرمزگانی به پزشکی قانونی شهرستان داراب خبرداد.

وی افزود: متاسفانه اکثر اجساد قطعه قطعه و بعلت صدمات متعدد فوت شده اند که هویت این افراد به شرح زیر اعلام می‌گردد: مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب، زهرا زرنگار، خانم فرهی به عنوان سرپرست، حمید محبت بخش کمک راننده

اسامی ۹ نفر از کشته شدگان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر هرمزگانی / انتقال اجساد به پزشکی قانونی شهرستان داراب

گفتنی است واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر در اردوی دانش آموزی در۷۰کیلومتری شهرستان داراب فارس در بامداد امروز(جمعه۱۱شهریورماه)، منجر به کشته شدن شماری از دانش آموزان گردید. این اتوبوس درحال عزیمت از رودان بندرعباس به سمت شیراز بود که در حدود ۷۰کیلومتری شهرستان داراب دچار واژگونی شد.
علت واژگونی اتوبوس دانش آموزان
سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد:حوالی ساعت ٤:٢٦ بامداد جمعه یک دستگاه اتوبوس ولوو با 45 سرنشین حامل دانش آموزان دختر شهرستان‌های رودان و میناب که از بندرعباس به سمت شیراز در حال تردد بود، در محور داراب - بندرعباس واژگون شد.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه 11 تن کشته و 34 تن مجروح شدند که 21 تن از مجروحان سرپایی درمان و 13 تن بستری شدند که 3 تن از مجروحان بستری قطع عضو شده اند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: برابر گزارشات اولیه ماموران پلیس راه استان خستگی و خواب آلودگی راننده علت این حادثه ناگوار بوده است.

اسامی مجروحان حادثه اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی اعلام شد

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،حمیدرضا شعبانی گفت:مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب و زهرا زرنگار دانش آموزان جان باخته این حادثه تلخ هستند.


شعبانی گفت: این حادثه تعداد ۳۴ مصدوم داشت که تعداد ۳ نفر آنها با اورژانس هوایی به شیراز و دو نفر نیز به فسا اعزام شدند.


رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس اسامی مصدومان این حادثه رابدین شرح اعلام کرد: خانم ها محدثه ذاکری ( اعزام به شیراز)،زینب شبانی - صدیقه صادقی ( اعزام به شیراز)-معصومه کرمی زاده (اعزام به فسا)-محدثه شب راه رجایی( اعزام به شیراز)-فائزه ذاکری -سیده فاطمه وحدانی -لیلا زبردست -زهرا ذاکری -معصومه خادمی پور -صدیقه سولقانی (اعزام به فسا)-آرزو دیدار -ملیکا سالاری -زینب رحیمی -زینب جعفری -فرنگیس خورستان -نیلوفر قائدی -ریحانه بلالی -معصومه محمودی زاده -اسما حسین زاده -زهرا ارجمند -رفیعه سلطانی -طاهره تیما -سارا خادمی -مرضیه نجفی -فاطمه عباس زاده -نازنین روستایی -ساجده ذاکری نژاد -انسیه گلزاری -راضیه علیزاده - فاطمه داوری -فرخنده محمدی نسب -زینب کریمی -فاطمه نجفی.

عامل حادثه خونین داراب بازداشت شد

حجت الاسلام سید محسن موسوی؛ رئیس دادگستری شهرستان داراب از بازداشت راننده اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی خبر داد.

وی گفت: دستورات قضایی لازم صادر و پرونده قضایی دراین رابطه تشکیل شده است، همچنین از زمان وقوع حادثه تمهیدات لازم به دستور مراجع قضایی، فرماندار و امام جمعه برای مصدومان انجام شده است.

این مقام قضایی در ادامه اظهارکرد: تا کنون آمار کشته شدگان ۹ نفر اعلام شده است و ۳ نفر از مصدومان بدحال این حادثه با اورژانس هوایی به شیراز منتقل شده اند.

موسوی اضافه کرد: علت حادثه در دست بررسی است و منتظر اعلام نتایج از سوی مراجع انتظامی هستیم. به احتمال زیاد، خواب آلودگی راننده، علت واژگونی اتوبوس دانش آموزان بوده است.
واکنش وزیر آموزش و پرورش در پی حادثه ناگوار تصادف اتوبوس دانش آموزان
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در پی حادثه ناگوار تصادف اتوبوس دانش آموزان اظهار داشت: پدرانه و از عمق وجودم باخانواده های داغدار همدردم.

وی ادامه داد: دستورات لازم را برای بررسی و پیگیری وضعیت ⁧دانش آموزان دختر هرمزگانی دادم و به داراب می روم.

به گزارش فارس،  این اتوبوس از بندرعباس به سمت شیراز در حال حرکت بوده که 3 و 58 دقیقه بامداد امروز قبل از روستای قلعه بیابان در محور داراب- بندرعباس دچار واژگونی شد.

 تا کنون 11 نفر از این دانش‌آموزان جان خود را از دست داده و 34 نفر مصدوم شده‌اند.

۵ مصدوم تحت عمل جراحی هستند/ یک دانش آموز مرخص شده است

حسن نوری معاون عملیات سازمان اورژانس کشور در توضیح آخرین وضعیت مصدومین حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی گفت: از مجموع 34 مصدوم اعزامی به بیمارستان امام حسن (ع) داراب 5 مصدوم توسط اورژانس هوایی به شیراز انتقال یافته اند و 5 مصدوم نیز در اتاق عمل و تحت عمل جراحی هستند.

وی افزود: همچنین یک مصدوم (معصومه محمودی زاده 14 ساله) درمان و ترخیص شد، سایر مصدومین در بیمارستان تحت نظر هستند.

پیام تسلیت رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان

حسین هاشمی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در پیامی جان باختن دانش آموزان هرمزگانی در مسیر بندرعباس به شیراز را تسلیت گفت.

وزیر آموزش و پرورش عازم داراب شد

وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان دانش آموزی و قائم مقام وزیر بهداشت برای پیگیری وضعیت دانش آموزان حادثه دیده هرمزگانی عازم داراب شدند.

کمیسیون عمران مجلس پیگیر حادثه تصادف دانش‌آموزان

رئیس کمیسیون عمران مجلس از ورود این کمیسیون برای رسیدگی به عوامل واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان خبر داد و گفت: نیروهای امدادی بدون وقفه به کمک مصدومان بپردازند.

محمدرضا رضایی  ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس با ورود به این حادثه‌ دلخراش علل آن را بررسی و ضمن برخورد با عامل یا عاملان گزارشی به مجلس ارائه می‌کند.

 آمار قطعی فوتی‌ها ۹ نفر است

 مدیر کل بحران استانداری فارس از روند درمان  مناسب و گسترده دانش آموزان هرمزگانی  خبر داد.

حسن فیاض پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در این حادثه ۵ نفر با بالگرد به بیمارستان های شیراز منتقل شدند.

وی بیان کرد: بقیه مصدومانی که نیاز به دریافت خدمات درمانی داشتند به بیمارستان های داراب و جنت شهر انتقال یافتند.

مدیر کل بحران  استانداری فارس آمار قطعی تا این لحظه از کشته شدگان را ۹ نفر اعلام کرد و گفت: روند درمانی به خوبی و با کیفیت مناسب در حال انجام است و تمام ارگان های مربوطه نیز پای کار هستند.

معاون وزیر: با مقصران حادثه برخورد می کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با وزیر آموزش و پرورش عازم داراب هستیم تا متوجه شویم که آیا سازمان دانش‌آموزی از آیین‌نامه تخطی کرده یا کوتاهی از راننده بوده است.

استاندار هرمزگان عازم داراب شد

 استاندار هرمزگان جهت رسیدگی به وضعیت دانش آموزان هرمزگانی حادثه دیده در سانحه واژگونی اتوبوس، عازم شهرستان داراب در استان فارس شد.

قائم مقام وزیر بهداشت وارد شیراز شد

قائم مقام وزیر بهداشت برای نظارت مستقیم بر روند ارائه خدمات به سانحه‌دیدگان حادثه واژگونی اتوبوس در محور بندرعباس-داراب وارد شیراز شد و در حال عزیمت به شهرستان داراب است.

دو دانش آموز مصدوم قطع عضو شدند

طبق آخرین اطلاعات جمع شده در خصوص وضعیت دانش آموزان حادثه دیده در شهرستان داراب، تاکنون ۲ دانش آموز با قطع عضو مواجه شدند.

یک دست و یک پا از این ۲ مصدوم قطع شد و ۱ نفر دیگر نیز دچار آسیب نخاعی شده است.

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش

 در بخشی از متن پیام سید محمد بطحایی آمده است:

اینجانب، ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به ملت شریف ایران، جامعه فرهنگیان کشور به ‌ویژه خانواده‌های داغدار این عزیزان برای آنان صبر و اجر و برای مجروحان حادثه شفای عاجل مسئلت دارم.

برای دیدن تصاویر بیشتر کلیک کنید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    37 1
    به کشتار مردم اخص کودکان و نوجوانان بوسیله وسایل نقلیه پایان بدهید
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
      6 0
      مسئولین آموزوش و پرورش و دبیرستان های مربوطه درک و شعور نداشتند که اینبچه ها را شبانه راهی کردند ؟ تجربه نشان نداده بود که در چنین مواردی احتمال خواب الودگی راننده هست؟ هر چی میکشیم از بی فکری و عقب ماندگی خودمونه و بس!
  • دانشور AE ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    23 0
    ضمن تسلیت به خانواده های داغدار تا کی باید شاهد بی برنامگی مسولین باشیم. چه کسی اجازه داده که شبانه این تعداد دانش آموز بدون نظارت حرکت کنه و جان عزیز بچه ها را به خطر بندازه؟ واقعا از این حادثه شوم متآثرم. خدا به بازمانده هاشون صبر بده
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
      6 0
      فاصله ی بندرعباس به شیراز 10ساعت هست تا دارب کمترمیشه بعد اینا شب هم حرکت کردن !!
  • پ IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    10 0
    چرا اینقدر بایستی مسئولینمون بی مسئول باشند چرا شبانه بایستی اتوبوس حرکت کند و چراهای دیگر
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    8 0
    قاتل‌آتنایک‌روانی‌بود‌ولی‌افرادی‌بی‌مسئولیت‌مثل‌این‌راننده خوش‌خواب‌خطرناک‌ترهستند
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
      4 0
      فاصله ی بندرعباس تا داراب 3یا 4 ساعته بعد چطوری خسته و کوفته شده خدا میداند.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    9 4
    بی غیرت اون آموزش پرورشی که بردن بچه ها به اردو ملاک ارزیابی مدارس شده و بچه های مردم تو سرمای زمستون و گرمای تابستون با کمترین امکانات میبره اردو
    • P IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
      4 0
      راننده را دستگیر میکنن ببینن در آموزش پرورش و سازمانش چه خبره !!؟؟بودجه را چکار میکنن !
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    3 0
    دردناك تر مصاحبه يكي از مسئولين اموزش و پرورش بود كه بدون ابراز ذره اي شرمندگي و تاسف با مجري خبر بر سر تعداد دانش اموزان قرباني و ساعت حركت اتوبوس چانه ميزد!!!تنها ان لحظه ارزو كردم اين مسئول بي مسؤوليت عزيز از دست بدهد تا اگاه شود!!!هرمزگان از استانهاي محروم و گرمسير كشور است كه ماهها از سال تحصيلي دانش اموزانش در گرماي بالاي ٤٠ درجه و در كلاسهايي كه اغلب كولر خراب دارد به سختي تحصيل ميكنند و روا نيست اينگونه انها را دم تيغ داد !!!!
  • P IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    8 0
    هرمزگان عجب قربانی هایی درروز عید قربان داد!!
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    4 0
    مگه عصر حجره، پلیس اطلاعات راننده های ترانزیت و مسافربری بین شهری رو داره. پلیس راه برای قشنگی که نیست، یکیش همین مجوز عبور برای مسیرهای طولانی هست
  • هرمزگان IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    6 0
    تسلیت هرمزگان-تسلیت ایران.هر روز که اتفاقی می افته،همه به تکاپو می افتند و خیلی حرف و حدیث زده میشه،اما خیلی زود همه چی بدون آسیب شناسی به پایان می رسه.سربازهایی رو که از صفر پنج مرخص شدند یادتونه و اتوبوس‌هاشون شبانه چپ کرد؟حادثه قطار نیشابور یادتونه؟....چی شدند؟کسی رسیدگی کرد؟تکلیف اونا چی شد؟خانواده هاشون چی شدند؟...
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    3 0
    چرا شب حرکت کردند؟ برای اینکه در هزینه جا و مکان صرفه جویی کنند و یک شب بچه ها را در اتوبوس بخوابانند تا ژن های برتر بیشتر از بیت المال بهرمند شوند.
  • حسینی IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    1 0
    مدیران ومعلمین شماکه اردوراپیش دانش اموزفرصتی -عالی واستثنایی معرفی می کنیدفکرکرده ایدزمانی که والدین رضایت نامه کتبی رابه اجبارشمابله شمامی نویسند جه حالی دارند
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    0 0
    برای اینکه در هزینه جا و مکان صرفه جویی کنند و یک شب بچه ها را در اتوبوس بخوابانند تا ژن های برتر بیشتر از بیت المال بهرمند شوند شب حرکت کرده اند.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    0 0
    صحبتی از همراهان و کسانی که در طول سفر باید بر این امر نظارت کرده و مواظب این عزیزان باشند نیست ایا همه را به راننده سپرده بودند
  • بهزاد IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    0 0
    دعاهای همگی ما ایرانیان برای خانواده های داغدیده این فرشته هایی که ما لیا قت نگهداری آنها را نداشتیم تا برای جامعه جهان سومی ما ایرانیان موثر باشند و آنرا ارتقا دهند. برای پدران و مادران این پرستوهای قشنگ دعا و برای عقب افتادگی مسولین مربوطه و از دست دادن این دختران ایران زمین اشگ و آه. برای آن فرشتگان کوچولو هم که قطع عضو شده اند چه نی توان گفت.... خدا یا به تو پناه می آورم از سبک مغزی برخی از مسئولین مربوطه که با سبک سری خود مردم ایران و مسئولین رده بالای کشور را غرق در غم کردند. خدا از شما نگذرد....ای شهدای کوچولو ی هرمزگانی جایتان همیشه در قلب همه ما ایرانیان خواهد بود....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس