کد خبر 768928
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۲
مکارم شیرازی

یکی از مراجع تقلید شیعیان، اصلاح نظام بانکی را از ضرورت‌های پیش روی دولت دوازدهم دانست و گفت: کاهش نرخ سود در روزهای اخیر اقدام خوبی بود که باید تداوم یابد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور که عصر چهارشنبه در دفتر این مفسر قرآن کریم برگزار شد، با تبریک هفته دولت و اعیاد و مناسبت‌های مذهبی ماه ذی الحجه با بیان اینکه همواره از رئیس جمهور حمایت کرده‌ام، گفت: عبور از رئیس جمهور به هیچ وجه صحیح نیست. البته نادیده گرفتن کاستی‌ها را نیز حمایت از رئیس جمهور نمی‌دانم.

وی با بیان اینکه بنده حمایت از رئیس جمهور و تذکر نقاط ضعف و کاستی‌ها، هر دو را وظیفه خود می‌دانم، افزود: نقد و تذکر البته نباید با زبان گزنده باشد، بلکه باید با زبان و ادبیات دوستانه انجام شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اصلاح نظام بانکی را از ضرورت‌های پیش روی دولت دوازدهم دانسته و تصریح کرد: کاهش نرخ سود در روزهای اخیر اقدام خوبی بود که باید تداوم یابد.

نظام مدیریت جزیره‌ای پاسخگو نیست

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی کشور نباید فارغ از وضعیت تولید کنندگان صرفاً دنبال اجرای دستورالعمل‌های مالیاتی و اخذ مالیات باشد، گفت: نظام مدیریت جزیره‌ای پاسخگوی حل مشکلات کشور نخواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی قاچاق را از دیگر معضلات نظام اقتصادی کشور برشمردند و با تأکید بر لزوم انجام یک جراحی بزرگ برای حل این مشکل خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر که قبلاً هم بر آن تأکید کرده‌ام، اصلاح نظام پرداخت یارانه است. یارانه افراد غنی باید حذف شده و یارانه افراد ضعیف بیشتر شود. همچنین عمده یارانه باید به بخش تولید اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: مسائل اقتصادی بسیار مهم هستند، اما این تلاش برای حل این معضلات نباید باعث غفلت ما از مسئله مهم فرهنگ، اخلاق و دین مردم شود. اتفاقاً تقویت مبانی دینی در جامعه می‌تواند به عملکرد متعهدانه مردم در عرصه اقتصاد و رونق این عرصه کمک کند.

باید شکرگذار امنیت در کشور باشیم

مرجع تقلید شیعیان امنیت حال حاضر در کشور را حاصل وحدت و انسجام نهادهای مختلف امنیتی، نظامی و انتظامی کشور و از خودگذشتگی افرادی مثل شهید محسن حججی دانست و گفت: باید شکرگذار این امنیت باشیم.

وی با تصریح بر ضرورت وحدت و انسجام ملی بین همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور، گفت: همه باید متحد و دست در دست هم از فضای انتخابات عبور کرده و به فکر ساختن کشور باشند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم جلسات سران قوا به جلساتی مستمر و منظم با فواصل زمانی کوتاه تر تبدیل شود چرا که گفتگوهای رودر رو و مستقیم بسیاری از سوءتفاهمات را رفع می‌کند.

وی در پایان با ابلاغ سلام و آرزوی توفیق برای دولت و رئیس جمهور، خواستار توجه جدی‌تر به مدیریت فضای مجازی شد.

دولت برای حل مشکلات اقتصادی دغدغه جدی دارد

رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در این دیدار با بیان اینکه هر بار که هر کدام از اعضای دولت خدمت مراجع محترم رسیدند، از این دیدارها بهره فراوان نصیب دولت شده است، گفت: بالاخره این دولت به اعتبار آقای دکتر روحانی، به نوعی دولت روحانیت است. به دنبال رابطه مستمر و نزدیک با مراجع عظام، علما و حوزه‌های علمیه هستیم.

محمود واعظی با تبریک اعیاد قربان و غدیر، اضافه کرد: دولت برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دغدغه جدی دارد. نباید به جای رسیدگی به مسائل مردم درگیر مسائل پوچ و بی فایده شویم.

وی گفت: در کنار توجه به معضلات اقتصادی، دولت مسائل اعتقادی و ارزشی را نیز از نظر دور نداشته است. آقای دکتر روحانی هم خودشان در چینش کابینه این نکته را رعایت کردند و هم به وزرا و معاونینشان تاکید کرده‌اند که در انتخاب‌هایشان تدین و مردم داری افراد را ملاک اصلی و اول قرار دهند.

تقویت ارتباط دولت و مراجع تقلید

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار با بیان اینکه با همدلی و صمیمت بین مردم و نظام هیچ مشکل غیرقابل حلی باقی نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: باید این وحدت و همدلی را از خودمان و میان مسئولان آغاز کنیم. دولت و همه مسئولان نظام قطعاً نیازمند دعای خیر و حمایت بزرگان کشور به ویژه مراجع عظام هستند.

وی تأکید کرد: بنده در دفتر رئیس جمهور به طور جدی به دنبال یک ارتباط منظم و مستمر بین دولت با مراجع و ارتباط دولت با قوای دیگر هستم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    3 0
    کاهش نرخ وام چی؟
  • ناشناس IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    0 0
    کاهش نرخ سود بانکها بسیار خوب بود و بسرعت باعث کاهش ارزش پول و گرانی نرخ ارزو طلا در دم و از طرف دیگر بالارفتن اجاره بها درآینده خیلی نزدیک خواهد شد....
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    1 0
    بانکها انراخنثی کردند وکم کم خنثی تر هم میکنند فقط سر مردم را شیره مالیدن است وهیچ ! اتفاق عملی نمی افتد اقتصاد دست گانگستر های بانکی وباندی افتاده است روز به روز بدتر میشود که بهتر نمیشود مطمئن باش
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    0 0
    حضرت آیت الله بانکها دلال مظلمه هستند هنوز هم نرخ وامها بالای 3و 2 درصد است ربا خوارها در بانکها جولان می دهند - در آمدی که از مردم بوسیله بانکها به جیب رباخوارها رفته است نا مشروع است باید برگردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس