غارت اموال مردم در هوستون

هم اکنون، پلیس هوستون در شرایط آماده‌باش بسر می‌برد چرا که نگرانی از غارت اموال و منازل مردم به شدت این شهر را تهدید می‌کند.

سرویس جهان مشرق- طوفان گرمسیری «هاروی» در طی چند روز اخیر ابتدا ایالت لوئیزیانا را در هم نوردید و سپس به سراغ ایالت تگزاس رفت. شدت و میزان طوفان در ایالت تگزاس و بالاخص شهر هوستون به عنوان چهارمین شهر بزرگ آمریکا قابل توجه‌تر بود و تا بدین لحظه 18 کشته بر جای گذاشته است. اما چیزی که در این میان قابل توجه بود، حمله عده‌ای اوباش به فروشگاه‌های غذایی جهت غارت بود. چیزی که در راس اخبار بسیاری از پایگاه‌های خبری جهان قرار گرفت.

لحظاتی که دوربین‌های مداربسته از غارتگران ثبت کرده‌اند

اتفاقات چند روز اخیر طوفان و خرابی‌های آن در شهر هوستون ایالت تگزاس، حاکی از تخریب‌های شدید خانه‌ها و اماکن عمومی و البته غارت مال مردم توسط تعدادی از فرصت‌طلبان بود. در پی این اتفاقات،‌ «سیلوستر ترنر» شهردار این شهر تا اطلاع ثانوی اعلام حکومت نظامی کرده و «آرت آکِوِدو» رییس پلیس هوستون خبر از دستگیری 14 نفر در این رابطه داده است.

خبرها حاکی از آن است که عده‌ای با استفاده از موقعیت بحرانی مذکور، به منازل مردم و فروشگاه‌ها حمله کرده و تا توانسته‌اند غارت کرده‌اند. پلیس شهر هوستون به شدت تحت انتقاد مردم منطقه قرار گرفته و در مقابل، اطمینان داده که هر چه سریعتر وضعیت آشفته و آلوده به بی‌نظمی این شهر را به شرایط متعادل بازگرداند. هم اکنون، پلیس در شرایط آماده‌باش بسر می‌برد چرا که نگرانی از غارت اموال و منازل مردم به شدت شهر هوستون را تهدید می‌کند. برای بانک‌ها، گشت شبانه‌روزی قرار داده شده تا مورد دستبرد قرار نگیرند. رییس پلیس، دزدها را قویا تهدید کرده که در صورت هر گونه عمل معارض با قانون و دستبرد به اموال مردم، برخورد بسیار شدید و مجازات زندان بین 2 تا 5 سال برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

وضعیت برق نیز در شهر هوستون مساعد نیست و بسیاری از مواد غذایی که نیاز به نگهداری در یخچال دارند، به یخچال‌های دیزلی که شهرداری تهیه دیده انتقال یافته‌اند.


منابع:

https://www.theguardian.com/us-news/live/2017/aug/29/tropical-storm-harvey-trump-texas-rain-floods-louisiana-live-coverage
http://www.nydailynews.com/news/national/houston-authorities-arrest-14-looters-harvey-rescue-efforts-article-1.3453013
https://weather.com/storms/hurricane/news/harvey-deadly-hurricane-tropical-storm-houston-south-texas-flooding-impacts

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    19 2
    اصولا فرهنگسازی حرفی بی معنی است. در هر جای دنیا که خبری از نظم و امنیت هست فقط به دلیل قوانین سختگیرانه و جریمه های نجومی است. اما اگر اتفاقا این قوانین شل گرفته شود می شود وضعی که می بینید.
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      15 3
      دقیقا. قانون و اجرای محکم ان....
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    3 23
    چقدر دروغ؟
  • رضا IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    1 18
    جالبه همشون سیاهپوست هستن ؟!
  • افوس IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    15 3
    نتیجه ی فرهنگ غربی همینه، تازمانی که قانون وجو داره به حقوق هم احترام گذاشته میشه ، اگر اعمال قانون کمرنگ بشه ،میشه قانون جنگل.... البته کشور ما هم داره به اون سمت میره ولی بهترین فرهنگ ، فرهنگ اصیل اسلامیه که در همه حال خدا رو ناظر و شاهد میبینه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس