کد خبر 768230
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
سفیر امارات در واشنگتن

سفیر امارات در آمریکا گفت: کشورهای تحریم کننده قطر به فرستاده آمریکا اعلام کرده‌اند که آماده مذاکره بدون پیش شرط با قطر هستند.

 به گزارش مشرق، یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا در مصاحبه با مجله آمریکایی آتلانتیک تصریح کرد: چهار کشور تحریم کننده قطر شامل امارات، مصر، بحرین و عربستان به آنتونی زینی فرستاده وزیر خارجه آمریکا در بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اطلاع داده اند که آماده نشستن بر سر میز مذاکره با قطر هستند؛ به این شرط که قطر آماده مذاکره بدون طرح هرگونه پیش شرط باشد.

العتیبه گفت: درخواست قطر برای رفع محاصره قبل از آغاز مذاکره قابل قبول نیست و انجام نخواهد شد. قطر برای مذاکره جهت حل بحران جدی نیست.

وی افزود: اقدامات کشورهای تحریم کننده قطر با هدف محافظت از خود و امنیت خود در برابر قطر صورت گرفته است.

العتیبه سپس با طرح اتهام واهی علیه ایران گفت: "قطر بعد از ایران، دومین کشور در جهان است که تروریست ها را پناه داده است."

وی افزود: 59 نفر از کسانی که قطر پناه داده است؛ در فهرست تروریسم چهار کشور تحریم کننده قطر هستند.

العتیبه درباره اعلام بازگشت سفیر قطر به ایران مدعی شد: این گام اتهام های چهار کشور علیه قطر را تایید می کند.

وی افزود که از "نتایج ائتلاف دوحه و تهران در بلند مدت احساس نگرانی نمی کند و اگر قطر رفتارش را تغییر دهد؛ چهار کشور بار دیگر از دوحه استقبال خواهند کرد اما اگر قطر اولویت در روابط خود را به ایران و حماس و گروههای اسلامی مسلح در لیبی و سوریه بدهد؛ به عنوان دوست این کشورها (کشورهای تحریم کننده قطر) پذیرفته نخواهد شد".

سفیر امارات سپس تلاش کرد که نام ایران را در کنار تروریسم و افراط گرایی قرار داد و ایران را تهدیدی برای منطقه معرفی کند. العتیبه گفت: منطقه خلیج فارس "با دو تهدید رفتارهای ایران و تروریسم و افراط گرایی روبرو است".

وی اخبار و گزارش های شبکه الجزیره را "آزادی بیان" ندانست و گفت: درخواست برای بستن شبکه الجزیره یکی از 13 خواسته ما است که اکثر این خواسته ها در ارتباط با امنیت و (پایان) دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر و (خودداری از حمایت از) افراط گرایی است. این همان خواسته هایی بود که در سال 2014 میلادی به قطر ارایه شد و این کشور زیر آنها را امضا کرد.

العتیبه گفت: قطر به‌دنبال یکی از این دو هدف است یعنی تزریق ایدئولوژی بیشتر در منطقه در نتیجه شوق و شور دوحه به گروههایی نظیر اخوان المسلمین و حماس و طالبان یا محاسبات سیاسی و دل بستن به تداوم جای پایی در همه اردوگاهها.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس