کد خبر 767881
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
والیبال

انتظار می‌رود فدراسیون والیبال از نسل فعلی نوجوانان که به عنوان قهرمانی جهان رسیدند،‌ مراقبت و حمایت کند.

به گزارش مشرق، تیم والیبال نوجوانان ایران، شب گذشته با با پیروزی 3 بر یک مقابل روسیه برای دومین بار به عنوان با ارزش قهرمانی جهان رسید. عنوانی که در تاریخ ورزش‌های گروهی ایران، شاید بی‌نظیر باشد.

محمد وکیلی، سرمربی تیم نوجوانان ایران پس از کسب عنوان چهارمی آسیا، بلافاصله قول داد که در مسابقات جهانی این نتیجه را جبران خواهد کرد ولی آن موقع این اظهار نظر، کمی احساسی و غیرمنطقی به نظر می‌رسید. چطور ممکن بود تیمی که در آسیا چهارم شده در مسابقات جهانی با حضور قدرت‌هایی مثل روسیه، برزیل، صربستان و ... به مقامی بهتر دست پیدا کند و روی سکو بایستد؟!

ملی پوشان نوجوان ایران در دیدارهای قبلی موفق به شکست ایتالیا (سه بر دو)، مکزیک (سه بر صفر)، چین (سه بر صفر) و جمهوری چک (سه بر صفر) شده بودند و در دیدار مراحل اول و دوم پلی‌آف نیز ترکیه و برزیل را سه بر صفر شکست داده بودند. تیم ایران در مرحله نیمه‌نهایی نیز کره جنوبی را سه بر صفر از پیش رو برداشت و به فینال رسید.

قهرمانی تیم نوجوانان ایران در مسابقات جهانی، توانایی کادر فنی تمام ایرانی تیم را به اثبات رساند و نشان داد که مربیان ایرانی می‌توانند پس از 11 ماه اردوی سخت و طاقت‌فرسا، نوجوانانی را که در مراحل نخست انتخابی فقط قد بلندی داشتند به قهرمانان جهان تبدیل کنند. آنها با تنها 3 ست باخته تونستند بالاتر از روسیه و ژاپن روی سکوی نخست قرار بگیرند.

حالا فدراسیون والیبال ایران، نوجوانانی را در اختیار دارد که کار خود را در تورنمنت‌های بین‌المللی با قهرمانی جهان و دست و پنجه نرم کردن با قدرت ‌های والیبال آغاز کرده‌اند و اگر روند آماده سازی روانی و فیزیکی آنها به خوبی پیش برود به چیزی کمتر از قهرمانی جهان راضی نخواهند بود. این درست همان چیزی است که ایگور کولاکوویچ در تیم ملی بزرگسالان برای جایگزینی برخی بازیکنان پا به سن گذاشته تیمش به آن احتیاج دارد. کولاکوویچ به گفته خودش، متخصص تغییر نسل است.

انتظار می‌رود، فدراسیون والیبال از نسل فعلی نوجوانان که به عنوان قهرمانی جهان رسیدند بیش از نسلی که در سال 2007 به مقام قهرمانی جهان رسیدند، مراقبت و حمایت کند. نوجوانان ایرانی با سرمربیگیری «یوویتسا سوتکوویچ» و کمک محمد وکیلی در سال 2007 با پیروزی 3 بر 2 مقابل چین در سالن «خیمناسیو داوسوس مولتیپلس» مکزیک به مدال طلای جهان رسید که نخستین عنوان قهرمانی یک ورزش تیمی پس از انقلاب اسلامی بود.

مجتبی شبان، معین رحیمی، حامد باقرپور، اشکان درخشان، فرهاد سال‌افزون، ادریس دانشفر، فرهاد قائمی، ابراهیم چابکیان، مجتبی قیاسی، امین رضوی، گل‌محمد سخاوی (لیبرو) و علیرضا جدیدی، بازیکنان ایران در آن فینال تاریخی بودند که با حضور 4000 تماشاگر شهر «تیخوانا» برگزار شد.

از 12 بازیکنی که در سال 2007 کار خود را با قهرمانی جهان شروع کردند تا سال گذشته تنها فرهاد قائمی توانسته خود را به تیم ملی بزرگسالان برساند و جایگاه خود را تثبیت کند. پس از خداحافظی مهدی مهدوی نیز، فرهاد سال افزون توانست راهی به تیم ملی پیدا کند. سایر بازیکنان هم تنها به فعالیت باشگاهی ادامه می‌دهند. 

مدیریت تیم نوجوانان ایران می‌تواند تضمین کننده آینده والیبال ایران باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس