کد خبر 767737
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
والیبال

تیم والیبال دانشجویان ایران با پیروزی مقتدرانه مقابل اوکراین، برای اولین بار به فینال بازیهای دانشجویان جهان راه یافتند.

به گزارش مشرق، در ادامه بازیهای دانشجویان جهان و در مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال، ایران در نبردی حساس به مصاف اوکراین رفت که موفق شد با نمایشی بی نقص این تیم را 3 بر صفر شکست داده و فینالیست یونیورسیاد شود.

ست اول؛ 25-21 ایران
فرهاد پیروت پور، محمدطاهر وادی، محمد فلاح، قاسم کارخانه، سعید شیرود و محمدرضا موذن ترکیب اولیه ایران در مصاف با اوکراین را تشکیل دادند. ضمن اینکه اکبر ولایی، امیرعلی محمد فتحعلی، آرمین رنجبر، بهزاد حیدری، علی یوسف پور و هادی برشان روی نیمکت بودند.
اوکراینی ها ست نخست را خوب آغار کردند و از ایران پیش افتادند اما تفکرات مسعود آرمات و نمایش عالی ملی پوشان ایران امتیازات متوالی را در پی داشت و سرویس های خوب دریافت اوکراین را نیز دچار مشکل کرد. ایران در امتیازات میانی اختلاف را زیاد کرد و هر چند در امتیاز 20 چند امتیاز از دست داد اما در نهایت ست نخست را 25 بر 21 به سود خود پایان داد.
ایران ست اول را با نتیجه 25 بر 21 به سود خود پایان داد.
نیمکت ایران با فریادهای ایران – ایران خود تماشاگران تایوانی را نیز به تشویق تیم ایران وا می داشت.
همچنین مسئولان کاروان ایران از جمله محمدرضا دهخدا، هادی بشیریان، علی حبیب اللهی و همچنین نجمه خدمتی که به عنوان عضو کمیته ورزشکاران فیزو به تایپه آمده  به همراه ثریا آقایی و سارا دلاوری دو ملی پوش بدمینتون برای تماشای این بازی در سالن والیبال دانشگاه تایپه حضور داشتند.


ست دوم؛ 25-12 ایران
ایران در شروع ست دوم هم اجازه خودنمایی به اوکراین نداد و با دفاع خوب پیروت پور و فلاح و همچنین آبشارهای کارخانه و شیرود، 8 بر 5 پیش افتاد. در ادامه تک دفاع عالی فلاح نتیجه را 15 بر 8 به سود ایران رقم زد و وقت استراحت نیز 16 بر 9 به سود ایران به پایان رسید.در این ست اوکراینی ها سرویس های زیادی را خراب کردند و در ادامه شاگردان آرمات با نمایشی چشمگیر ست دوم را هم 25 بر 12 به سود خود پایان دادند.

ست سوم؛ 25-22 ایران
در ست سوم دوم تیم در امتیازات ابتدایی پایاپای جلو رفتند و وقت استراحت نخست 8-7 به سود ایران تمام شد. سرویس فنی فتحعلی امتیاز 10 را برای ایران در مقابل 8 امتیاز اوکراین رقم زد تا مربی حریف مجبور به گرفتن وقت استراحت شود.
در ادامه جا خالی انداختن شیرود نتیجه را 13 بر 10 کرد و سپس با سرویسهای قدرتی خود دو امتیاز سرویس گرفت تا در امتیاز 15 – 10 سرمربی اوکراین باز هم مجبور به گرفتن تایم اوت شود.
وقت استراحت فنی نیز با حساب 16 بر 11 به سود ایران تمام شد. در حالی که ایران در امتیاز 20 چندین امتیاز از اوکراین جلو بود، رقیب توانست با گرفتن امتیازات متوالی تا امتیاز 17 در مقابل 20 امتیاز ایران بالا آید تا آرمات از وقت استراحت استفاده کند.
در ادامه دریافت عالی کارخانه و اسپک فنی برشان امتیاز 23 را برای ایران به همراه داشت تا اختلاف امتیاز به 6 امتیاز برسد.
دو امتیاز از شیرود و کارخانه کار اوکراین را تمام کرد تا ایران با پیروزی 25 بر 22 در ست سوم پیروز مسابقه شود و به فینال یونیورسیاد را ه یابد.
ایران در فینال به مصاف برنده روسیه و ژاپن می رود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس