کد خبر 767809
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
سردار رحیمی

سردار رحیمی گفت: در عملیاتی که از 24 ساعت گذشته همکاران خدوم و پرتلاش، کارآگاهان پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری و یگان امداد انجام دادند موفق شدیم 101 سارق حرفه‌ای را که اغلب سابقه‌دار بوده‌اند دستگیر کنند.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ به بیان جزئیات عملیات مأموران انتظامی پایتخت پرداخت و اظهارداشت: در عملیاتی که از 24 ساعت گذشته همکاران خدوم و پرتلاش، کارآگاهان پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری و یگان امداد انجام دادند موفق شدیم 101 سارق حرفه‌ای را که اغلب سابقه‌دار بوده‌اند دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در این طرح عملیاتی پلیس 28 باند سارق متلاشی شدند که 16 باند آن 60 درصد کیف‌قاپی‌ها و زورگیری‌های پایتخت را انجام می‌دادند.

این مقام ارشد انتظامی پایتخت اعلام کرد: تا این لحظه دستگیرشدگان به 900 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و اموال کشف شده ارزش ریالی‌اش حدود یک میلیارد تومان برآورد شده است؛ البته بازجویی‌ها، اخذ سوابق و اعترافات ادامه دارد چرا که بسیاری از این سارقان امروز صبح دستگیر شده‌اند.

سردار رحیمی با بیان این مطلب که عملیات‌های پلیس بی وقفه و با شدت ادامه دارد تا وضعیت مطلوبی در تهران حکم‌فرما شود، تاکید کرد: وظیفه ما مبارزه، مقابله و برخورد است و امیدواریم رضایت مردم را کسب کنیم.

وی افزود: وضعیت امروز پایتخت وضعیت قابل قبولی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: مأموران انتظامی پایتخت اشراف اطلاعاتی خوبی را در حوزه آگاهی و جرائم جنایی بر مجرمان دارا هستند.

وی بابیان این مطلب که میانگین سنی دستگیرشدگان 22 سال بوده و اغلب آنها ساکن شهرهای اطراف تهران هستند، گفت: برنامه خوبی را در خصوص سکونتگاه‌های غیرقانونی و حاشیه‌نشینی داریم که به‌زودی نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به دستگیری کیف‌قاپان اشاره کرد و گفت: سرقت‌های خردی مثل کیف‌قاپی و موبایل قاپی همواره مردم را نگران می‌سازد؛ پلیس وظیفه خود را که برخورد شدید با این دسته از سارقان است، با قوت هرچه تمام انجام می‌دهد.

سردار رحیمی در خصوص اینکه آیا در بین دستگیرشدگان سارقان مسلحی نیز حضور داشتند یا نه، گفت: دو تا سه گروه از دستگیرشدگان جزو باندهای سارقان مسلح بودند که از یک دسته از آنها یک قبضه سلاح با 20 فشنگ کشف شد.

وی در خصوص اینکه در برخی معابر به دلیل خاموشی و نبود نور فضای امنی وجود ندارد، گفت: با مسئولان شهرداری در خصوص ایجاد فضای امن و ایمن؛ نور پارک‌ها و خیابان‌ها صحبت‌هایی شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برنامه جدید پلیس رونمایی کرد و گفت: از یکی دو روز پیش مناطق آلوده به مجرمان را به روز کرده‌ایم، یعنی با توجه به نوع جرایمی که در هر منطقه اتفاق می‌افتد، با اشراف اطلاعاتی لازم برخورد صورت خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس