کاوه رضایی

امسال هم فوتبال کشورمان لژیونرهای زیادی در خارج از کشور دارد که بیشتر آنها مهره‌های تاثیرگذاری برای تیم‌های خود به شمار می‌روند.

سرویس ورزش مشرق - لژیونرهای کشورمان در هفته ای که سپری کردیم در تیم‌های خود بازی کردند و در این میان دو گلی که کاوه رضایی در روزهایی که استقلالی‌ها فقر گلزنی دارند به ثمر رساند و حسرت آبی‌های پایتخت را بیشتر کرد نکته جالبی بود. همچنین قعرنشینی دو پرسپولیسی سابق (علیرضا حقیقی و رامین رضاییان) به همراه تیم‌هایشان در لیگ‌های سوئد و بلژیک هم قابل تامل است.

عملکرد کامل لژیونرها را در ادامه بخوانید:
 
هلند:
آلکمار:

تیم‌های ویتسه و آلکمار در هفته سوم لیگ هلند رو در روی هم قرار گرفتند که نتیجه پایانی این بازی پیروزی 2 بر یک یاران علیرضا جهانبخش بود. علیرضا جهانبخش در ترکیب اصلی تیم آلکمار برابر ویتسه به میدان رفت و در دقیقه 71 جای خود را به گارسیا، مهاجم 19 ساله اهل ترینیداد و توباگو داد.

هیرنفین:

در هفته سوم لیگ هلند، هیرنفین که رضا قوچان نژاد مهاجم ملی پوش کشورمان را در اختیار دارد به مصاف دن‌هاخ رفت. این دیدار با نتیجه 2 بر یک و با حضور 79 دقیقه‌ای گوچی به سود هیرنفین میهمان خاتمه یافت.

هر دو گل هیرنفین را مورتن تورسبی در دقایق 58 و 66 به ثمر رساند.

یونان:

المپیاکوس:

در چارچوب هفته دوم سوپر لیگ یونان المپیاکوس که کریم انصاری‌فرد را در اختیار دارد در خارج از خانه لامیا را با یک گل شکست داد.

تک گل بازی را فورتینیس از روی نقطه پنالتی در دقیقه 29 به ثمر رساند و کریم انصاری فرد مهاجم ملی‌پوش کشورمان از دقیقه 64 به جای ال‌فردو به میدان آمد. در دقیقه 70 با اخراج میلیچ المپیاکوس 10 نفره شد.

پانیونیوس:

تیم‌های پانیونیوس و اسمیرنیس در هفته دوم لیگ یونان به مصاف هم رفتند که پانیونیوس با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد. گل اول تیم پانیونیوس در دقیقه 40 توسط احسان حاج‌صفی، ملی‌پوش ایرانی به ثمر رسید.  (فیلم گل زیبای حاج صفی) لازاروس هم در دقیقه 56 زننده دومین گل این تیم آتنی بود.

احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی، 2 بازیکن ایرانی تیم پانیونیوس حضور 90 دقیقه‌ای در مصاف با اسمیرنیس داشتند.

روسیه:

روبین کازان:

از هفته هشتم لیگ برتر روسیه روبین کازان میزبان توسنو بود و در پایان توانست با نتیجه یک بر صفر پیروز میدان شود. سردار آزمون در دقیقه 60 به‌عنوان نخستین تعویضی روبین کازان به جای ماکسیم لستینه وارد زمین شد و در دقیقه 72 هم دومین کارت زرد فصل را دریافت کرد اما در دقیقه 82 مصدوم شد و به دلیل آسیب دیدگی جای خود را به ایگور سوروکین داد.

روستوف:

تیم‌های زنیت سن پترزبورگ و روستوف در هفته هشتم لیگ روسیه به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل این دو تیم به پایان رسید.

در این دیدار سعید عزت‌اللهی بازیکن ایرانی باز هم روی نیمکت‌ ذخیره‌ها نشست و به میدان نرفت.

احمد گروژنی:

در ادامه دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر روسیه تیم مطرح و مدعی زسکا مسکو پذیرای یاران میلاد محمدی در تیم احمد گروژنی بود و شکست یک بر صفر را پذیرا شد. زاور سادایف در دقیقه 45 دروازه تیم زسکا را گشود تا احمد گروژنی ضمن خداحافظی با شکست‌های متوالی طعم پیروزی را بچشد. میلاد محمدی، ملی‌پوش ایرانی حضور 90 دقیقه‌ای در جناح چپ دفاعی تیم احمد گروژنی داشت.

بلژیک:

شارلوا:

تیم شارلوا بلژیک که کاوه رضایی مهاجم سابق استقلال را در اختیار دارد، در جریان بازی‌های هفته پنجم لیگ بلژیک با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل تیم ورجم به برتری رسید. کاوه رضایی در این بازی عملکرد بسیار خوبی برای تیمش داشت و علاوه بر زدن گل اول تیمش، بعد از اینکه بازی با نتیجه ۲-۲ دنبال می‌شد، گل برتری شارلوا را نیز به ثمر رساند.
 
گل اول کاوه رضایی
گل دوم کاوه رضایی

اوستنده:

در چارچوب هفته پنجم لیگ بلژیک اوستنده که رامین رضاییان را در اختیار دارد به مصاف رویال رفت که این دیدار با نتیجه 4 بر 3 به سود رویال خاتمه یافت.

رامین رضاییان از ابتدا در ترکیب اصلی پا به میدان گذاشت و دقیقه 80 تعویض شد. در جدول لیگ بلژیک اوستنده با 5 باخت در انتهای جدول حضور دارد.

سوئد:

اسکیلستونا:

در جریان هفته بیست و یکم لیگ سوئد تیم‌های اسکیلستونا و هامارابی برابر هم قرار گرفتند که در نهایت به تساوی بدون گل بسنده کردند. علیرضا حقیقی، دروازه‌بان ایرانی 90 دقیقه در ترکیب تیم اسکیلستونا حضور داشت.

تیم اسکیلستونا با این تساوی خانگی و کسب 12 امتیاز همچنان در انتهای جدول رده‌بندی لیگ برتر سوئد قرار دارد. در این رقابت‌ها 16 تیم حضور دارند که 2 تیم به دسته پایین‌تر سقوط خواهند کرد.


اوسترشوندس:

از این هفته یک بازیکن جدید به لیست لژیونرهای ایرانی اضافه می شود و او کسی نیست جز سامان قدوس که به تازگی به تیم ملی ایران دعوت شده و در تیم اوسترشوندس عضویت دارد. قدوس که تا اینجای فصل 4 گل برای تیمش انجام داده این هفته هم در بازی مقابل نورکوپینگ که با برتری 2-0 تیمش همراه بود 80 دقیقه در میدان حضور داشت.

پرتغال:

ماریتیمو:

در هفته چهارم رقابت‌های لیگ پرتغال، ماریتیمو در خانه پورتیموننسه با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. در این بازی هم امیر عابدزاده مثل بازی‌های قبل روی نیمکت ذخیره ها نشسته بود.

نروژ:

میوندالن:

پس از مسابقات هفته بیست و یکم اوبوس لیگ نروژ که در جریان آن میوندالن با استفاده از سوشا مکانی در ترکیب اصلی خود مقابل استرومن به پیروزی 3 بر صفر رسید، اوبوس لیگ  تا هفته آینده تعطیل شد.

آمریکا:

تورنتو:
تورنتو که پس از چند هفته غیبت مهرداد بیت آشور به دلیل مصدومیت از هفته قبل این بازیکن را در اختیار دارد در هفته 27 MLS لیگ به مصاف مونترال رفت که این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود یاران بیت آشور به پایان رسید.

در این دیدار بیت آشور از دقیقه 71 به عنوان یار تعویضی برای تیمش به میدان آمد و در دقیقه 94 پاس گل سوم تیمش را ارسال کرد.

قطر:

ایران در فصل جدید لیگ ستارگان قطر که هنوز آغاز نشده است 5 لژیونر دارد. مرتضی پورعلی‌گنجی در السد توپ خواهد زد، الخور سروش رفیعی ستاره پرسپولیس را به خدمت گرفته، محمد طیبی با قطر قرارداد بسته و میثم مجیدی استقلالی سابق هم برای الشمال به میدان خواهد رفت. همچنین سیامک کوروشی بازیکن سابق سایپا هم فصل بعد در تیم لیگ یکی المعیذر به میدان خواهد رفت.

کره جنوبی:

اف سی سئول:

خالد شفیعی که این فصل به تیم اف سی سئول پیوسته تا کنون فرصت زیادی برای نمایش نداشته است و این بازیکن امیدوار است پس از تعطیلی دو هفته‌ای لیگ کره که به دلیل دیدارهای تیم‌ملی کره در مقدماتی جام جهانی روسیه خواهد بود، بتواند در ترکیب ثابت تیمش جا باز کند.

تایلند:

بانکوک یونایتد:

تیم بانکوک یونایتد که مهرداد پولادی را در اختیار دارد پس از پیروزی در هفته بیست و پنجم لیگ تایلند تا حدود 20 روز دیگر به خاطر تعطیلی لیگ این کشور بازی دیگری نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    3 0
    آفرین بر ملت ایران
  • هافینگتون IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    8 7
    فوتبال را تعطیل کنید به ورزشهای دیگر رسیدگی کنید ایران اباد میشود. فوتبال دیگر ورزش نیست تجارت است
  • هشمت IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    8 6
    منم موافقم با حذف فوتبال
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
      5 0
      لَنگ تو تو بودیم خوب شد گفتی
  • هشمت IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    2 1
    ممنون
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    5 1
    متاسفانه در کشور ما جوانان بی سوادی هستند که استادیوم ها را پر می کنن.راست میگن بی سوادی از بین رفته فقط بی سوادا خواندن نوشتن یادگرفته اند.
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    0 4
    به جز آلکمار هلند بقیه تیم ها فقط اسما تیم اروپایی هستن و سطح اونها از تیم های قهرمان لیگ امارات قطر چین و ژاپن هم پایین تره...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس