داریون اسد زاده

داریوش اسدزاده بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: فعالیت جسمی زیادی ندارم و بیشتر در خانه هستم. دیگر شرایط جسمی اجازه نمی‌دهد فعالیت تصویری داشته باشم.

به گزارش مشرق، داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر که با سریال فراموش نشدنی «خانه سبز» خاطره ساز است درباره فعالیت‌هایش گفت:دیگر کار تصویر (سینما  و تلویزیون) قبول نمی‌کنم . فعالیت جسمی زیادی ندارم و بیشتر در خانه هستم. دیگر شرایط جسمی اجازه نمی دهد فعالیت تصویری داشته باشم. 

وی در ادامه گفت: معمولاً شب‌ها خواب کاملی ندارم و روزها بیشتر می‌خوابم به خاطر شرایط جسمی‌ام نمی‌توانم کار کنم. دوستان کارهایی را پیشنهاد کردند اما نمی‌توانم بپذیرم. 

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره چاپ کتابش گفت: بخش‌هایی از خاطراتم در زمان 1320 و ورود متقفین به ایران را به خاطر آوردم که بسیار جالب است زمان ورود لهستانی‌ها که به تازگی آن‌ها را نوشتم و قرار است به کتاب اضافه شود. هنوز نام آن کتاب قطعی نشده به محض این که قطعی و کامل شود آن را برای دریافت مجوز به ارشاد ارائه می‌دهم. به عقیده خودم کتاب به لحاظ اجتماعی و تاریخی بسیار خواندنی شده است. 

بنابراین گزارش، کتاب  «سیری در تاریخ تئاتر ایران قبل از اسلام تا سال 1357 شمسی» در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

داریوش اسدزاده متولد 1302 کرمانشاه، فارغ‌التحصیل دانشکده بازرگانی و دارایی است. وی فعالیت هنری خود را سال 1324 در تئاتر تهران آغاز کرد و از طرف مرکز هنرهای ملی به جشنواره تئاتر پاریس اعزام و پس از ورود به ایران به کارگردانی تئاتر مشغول شد. 

وی در سال 1346 بنا به دعوت یکی از استودیوهای فیلمبرداری عازم مینالوتا آمریکا شد و در فیلم «در آمریکا اتفاق افتاد» به عنوان نویسنده و بازیگر فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد. 

«جعبه موسیقی»، «این ترانه عاشقانه نیست»، « آبادان»،  «کفش‌های جیرجیرک‌دار»،‌ «بوی کافور، عطر یاس»، «روز شیطان»، «همسر» و «دو نیمه سیب»، «یتیم‌خانه ایران» از فیلم‌هایی هستند که اسدزاده در آن ایفای نقش کرده است. 

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما بیش از 90 بهار را پشت سرگذاشته و 70 سال است که در عرصه هنر فعالیت دارد و به گفته خودش سه نسل سینمایی را در این مدت دیده ‌است. او یکی از قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین بازیگران تئاتر به شمار می‌آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس