برنی سندرز و ترامپ

برنی سندرز در پیامی توییتری از حکم رئیس‌جمهوری آمریکا در عفو کلانتر مهاجر ستیز سابق آریزونا به شدت انتقاد کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از هیل، سناتور برنی سندرز روز جمعه با انتقاد از حکم عفو دونالد ترامپ برای جو آرپایو، کلانتر سابق آمریکایی گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا از قدرت خود برای دفاع از نژادپرستی استفاده می‌کند.

سندرز در پیامی توییتری دراین باره نوشت: ترامپ با عفو کلانتر آرپایو بار دیگر مشخص کرد که او از قدرت ریاست‌جمهوریش برای دفاع از نژادپرستی و تبعیض نژادی استفاده می‌کند.

سندرز به افرادی در حزب چپ پیوسته که با فرمان عفو ترامپ به شدت مخالف هستند.

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان نیز این تصمیم را "به سخره گرفتن اجرای قانون" تعبیر کرده و در سوی دیگر اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا نیز این حکم را "مهر تایید ریاست‌جمهوری بر نژادپرستی" قلمداد کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه جو آرپایو، کلانتر سابق آریزونا را که به جرم اقدامات تبهکارانه و استفاده از تاکتیکهای افراطی در تعقیب پناهجویان غیرقانونی به زندان محکوم شده بود مورد عفو قرار داد.

این اقدام ترامپ باعث اعتراض شدید نهادهای حقوق بشری شد که آرپایو را به نقض قانون اساسی در سرکوب مهاجران غیرقانونی متهم می‌کنند.

در جریان کمپین ریاست جمهوری سال گذشته، آرپایو یکی از اصلی‌ترین حامیان ترامپ بود و از موضع سرسختانه و تهاجمی وی در حفظ امنیت مرزها و دیپورت مهاجران غیرقانونی به شدت استقبال می‌کرد.

کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای کوتاه از خدمات آرپایو قدردانی کرد. در این بیانیه آمده است: آرپایو در تمام زمان فعالیتش به عنوان کلانتر به وظیفه‌اش در حفاظت از مردم در برابر مهاجرات غیرقانونی و جنایت عمل کرد. کلانتر جو آرپایو اکنون 85 ساله است و پس از 50 سال خدمت قابل تحسین به ملت ما، سزاوار عفو ریاست‌جمهوری است.

این کلانتر سابق آریزونا نیز در پیامی توییتری از فرمان عفو دونالد ترامپ قدردانی کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس