اردن

دولت اردن اعلام کرد که روابط این کشور با نظام سوریه به رهبری «بشار اسد» قابلیت آن را دارد که در منحنی مثبت قرار گیرد.

به گزارش مشرق، «محمد المؤمنی» وزیر مشاور در امور رسانه و سخنگوی دولت اردن روز جمعه اعلام کرد که «روابط ما با برادرانمان در سوریه قابلیت آن را دارد که در منحنی مثبت قرار گیرد».

سخنگوی دولت اردن افزود: زمانیکه اتحادیه عرب تصمیم به تعطیلی سفارتخانه‌های سوریه را گرفت ما درخواست کردیم که اردن را از این قضیه مستثنی کنند و این به دلیل روابط ویژه ما با سوریه بود و تا کنون نیز سفارت اردن در دمشق در حال فعالیت است.

نوامبر 2011 اتحادیه عرب تصمیم گرفت عضویت سوریه را در این اتحادیه به تعلیق درآورده و سفرای عرب تا زمان اجرای طرح عربی برای حل بحران سوریه، از دمشق خارج شوند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی دولت اردن همچنین ابراز امیدواری کرد که گذرگاه‌های مرزی اردن با سوریه بازگشایی شده و روابط دو کشور به قبل از بحران بازگردد.

وی تأکید کرد که ثبات در جنوب سوریه زمینه را برای بازگشایی گذرگاه‌های دو کشور مهیا می‌سازد.

وزارت خارجه اردن اواخر ماه می سال 2014 اخراج «بهجت سلیمان» سفیر سوریه در امان را به دلیل آنچه «اهانت‌های مکرر به دولت و شخصیت‌های اردنی و دخالت در امور داخلی اردن» خواند، اعلام کرده بود.

اظهارات سخنگوی دولت اردن درباره روابط با دمشق در حالی است که دو روز پیش اردن و روسیه آغاز فعالیت مرکز «امان» برای نظارت بر توافقنامه کاهش تنش در دو شهر درعا و القنیطره واقع در جنوب سوریه را اعلام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس