مداوای مخالفان سوری در اسرائیل

روزنامه «جروزالم پست» از مداوای معارضان سوری مجروح در یکی از بیمارستان‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی تا چندی پیش تلاش می‌کردند از صحبت درباره مداخله در بحران سوریه اجتناب کنند اما مدتی است رسانه‌های اسرائیلی به افشای کمک‌های پزشکی این رژیم به معارضان و تروریست‌های سوری مجروح که برای مداوا به بلندی‌های جولان اشغالی می‌روند، می‌پردازند.

این بار روزنامه «جروزالم پست» در مطلبی به گزارش درباره بیمارستان شهر «ناهاریا» در شمال فلسطین اشغالی و نزدیک مرز لبنان پرداخته و نوشت: «دولت اسرائیل تصمیم داشت معارضان سوری را راه ندهد اما در سال 2013 تصمیم گرفت مجروحان را در شمال درمان کند.»

بر این اساس، تا کنون بیش از 3 هزار معارض مجروح توسط پزشکان رژیم صهیونیستی فقط در مرکز درمانی «الجلیل» واقع در ناهاریا مداوا شده‌ و سپس به میدان نبرد با دولت سوریه باز می‌گردند.

جروزالم پست با اذعان به اینکه هر روز نیروهای مجروح بیشتری برای درمان به این مرکز درمانی منتقل می‌شوند، تاکید کرد پزشکان اسرائیلی، خودشان را «وقف» کمک‌رسانی به معارضان و تروریست‌های مجروح سوری کرده‌اند.

پیش از این گزارش‌ها نیز، ژنرال «یانیو آشور» عضو ارشد ارتش رژیم صهیونیستی طی نشستی با خبرنگاران در نزدیکی مرز سوریه گفته بود اسرائیل طی یک سال گذشته صدها نفر از (معارضان و تروریست‌های) سوری را تحت عملیاتی با نام «عملیات همسایه خوب» مداوا و صدها تُن کمک برای آنها ارسال کرده است.

پیش از این خبر نیز، گزارشی از سوی معارضان سوری منتشر شده بود که به حمایت اسرائیل از خودشان اعتراف کرده بودند.

بر این اساس، «تعامل مخفی» مذکور با هدف تقویت گروه‌های معارض و تروریست در سوریه جهت مقابله با نیروهای دشمن با اسرائیل که رزمندگان ایرانی (سپاه) و لبنانی (حزب‌الله) را شامل می‌شود، انجام می‌گیرد.

پیشتر نیز خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارشی را از «آنتونیو گوترش»‌ دبیر کل سازمان ملل متحد منتشر کرد که در آن گوترش بر حمایت‌های اسرائیل از گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه مانند «جبهه النصره» تاکید می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس