بازگشت آوارگان موصلی به خانه هایشان

یک شبکه لبنانی به نقل از منابع آگاه نوشت ماهانه حدود 30 آواره سوری در مرزهای ادلب به ضرب گلوله نظامیان ترکیه کشته می‌شوند و آنکارا جلوی انتشار هر گزارشی در این خصوص را می‌گیرد.

به گزارش مشرق، شبکه «المیادین» به نقل از منابع محلی در حومه ادلب گزارش داد یبمارستان میدانی «باب‌الهوی» طی 4 ماه گذشته، کشته شدن بیش از 120 نفر را از استان‌های مختلف سوریه ثبت کرده است.

در این گزارش آمده است: این افراد هنگامی که در حال تلاش برای ورود به اراضی ترکیه بوده‌اند، مورد تیراندازی نظامیان تُرک قرار گفته‌اند؛ هم‌چنین برخی از آنها شهروندانی هستند که در هنگام حضور بر اراضی زراعی، مورد هدف تک‌تیراندازها قرار گرفته‌اند؛ تک‌تیراندازهایی که در برج‌های مراقبت مشرف به اراضی زراعی در مرزهای سوریه (در حومه غربی ادلب) مستقر هستند.

المیادین در ادامه به نقل از یک منبع محلی نوشت: روزی نیست که کشته شدن یک یا دو نفر به ضرب تیر نظامیان گارد مرزی ترکیه ثبت نشود؛ برخی اجساد را حتی نمی‌شود برای دفن آورد و در اراضی‌ای که هدف قرار داده شده‌اند باقی می‌مانند و غذای حیوانات وحشی می‌شوند.

در ادامه این گزارش آمده است قاچاقچی‌ها نیز نقش بسیاری در کشته شدن این افراد دارند ؛ فرد قاچاقچی ، این افراد را که معمولا در دسته‌های 25 نفری هستند در مرزها رها و خود فرار می‌کند و اشخاص مذکور در تیررس گلوله نظامیان ترک قرار می‌گیرند و قربانی می‌شوند.

المیادین در ادامه نوشت در حال حاضر « هیئة تحریر الشام» تسلط خود در نوار مرزی چسپیده به ریف ادلب را مستحکم کرده و این گروهک به فعالان حقوق بشری و رسانه‌ها اجازه نمی‌دهد جنایات ارتش ترکیه علیه سوری‌ها را ثبت و ضبط کند. خود ترکیه نیز به رسانه‌ها اجازه نمی‌دهد هیچ گزارشی در این باره منتشر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ن ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    29 8
    جنايات تركيه هميشگي است
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    43 7
    ترکیه کودک کش
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    8 9
    پانترک ها بوزگوردی ها به واسطه همین مهاجرین میلیارد دلاری از اتحادیه اروپا میگیرن اقتصادشون درست میکنن بعد این بیچاره ها را میکشن
  • ناشناس ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    37 9
    کسانی که به نوادگی تموچین وتیمور وحشی افتخار میکنند ...انتظار دارید. طور دیگه ای رفتار کنند؟؟؟؟گزارشات فراوانی از تجاوز به نوامیس اوارگان توسط عناصر نزدیک به پلیس ودلالی دخترکان کم سن وسال برای شیوخ عرب واردنی وغیره هم قبلا منتشر شده بود....تا مردم ساده سوریه نباشند که با چند سریال وخواننده. مبهوت وواله زرق برق دروغین. پانترکهای وحشی عثمانی نشوند ...یادتان میاد این اردوغان برای کشته شدن یه دختر در مصر گریه میکرد ..فقط باسه یه دختر...اما حالا خفه خون گرفته...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس