کد خبر 766154
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا

به دنبال وقوع حادثه برخورد ناو آمریکایی با یک نفت‌کش در آبهای مالزی و کشته شدن ملوانان این ناو، فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، برکنار شد.

به گزارش مشرق،  «جوزف اوکوین» فرمانده ناوگان نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه (امروز) به واسطه وقوع دو حادثه اخیری که برای ناوهای آمریکایی به وجود آمده بود و در یکی از جدیدترین این رخدادها، یک ناو آمریکایی با یک نفت‌کش در آبهای مالزی برخورد کرد، از سمت خود برکنار شد.

ناوگان هفتم دریایی آمریکا روز دوشنبه (دیروز) از تصادف ناو یواس‌اس‌مک‌کین این کشور با یک کشتی تجاری در تنگه مالاکا در سنگاپور خبر داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز روز گذشته گزارش کرد، فرمانده ناوگان نیروهای دریایی آمریکایی مستقر در اقیانوس آرام اعلام کرد که بقایای اجساد ملوانان آمریکا در محفظه ناو «یو اس اس جان مک کین» پیدا شده است.

طی چند ماه گذشته این دومین بار است که یک ناو آمریکایی دچار حادثه می‌شود. پیش از ناو یواس‌اس‌ فیتزجرالد در ماه ژوئن با یک کشتی باری تصادف کرد و منجر به کشته شدن 7 ملوان نیروی دریایی آمریکا شد.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا که امروز منتشر شد، آمده است: « دریادار اسکات سوئیفت، فرمانده ناوگان نیروی دریایی آمریکا که مستقر در اقیانوس آرام است، امروز، جوزف اوکوین فرمانده ناوگان هفتم را به واسطه عدم اعتماد به توانمندی فرماندهی وی، اخراج کرد».

این بیانیه ادامه داد: «فیل سویر که از قبل نامزد احراز این سمت شده بود و برای این پست تأیید شده بود، خیلی فوری فرماندهی را برعهده می‌گیرد».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    2 0
    این درسته نه این که طرف حقوق نجومی بالا بکشه بهش بگیم ذخیره نظام
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    0 1
    به درک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس