کد خبر 765948
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
تیلرسون

وزیر خارجه آمریکا از خویشتنداری کره شمالی در قبال برنامه‌های تسلیحاتی اش استقبال کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه از خویشتنداری کره شمالی در برنامه های تسلیحاتی اش استقبال کرد و گفت: امیدوار به آغاز مسیری برای گفتگو در آینده نزدیک هستم.

وی در ادامه تصریح کرد: از زمان تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت، شاهد پرتاب هیچ گونه موشکی از سوی کره شمالی یا اقدامات تحریک آمیز نبوده ایم.

شورای امنیت سازمان ملل ۵ آگوست به اتفاق آرا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی وضع کرده است. این هشتمین قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی از سال ۲۰۰۶ میلادی به شمار می رود.

تیلرسون در ادامه تصریح کرد: امیدواریم این تحولات سرآغاز نشانه‌ای باشد که دنبال ان بودیم، اینکه کره شمالی آماده است تا سطح تنش ها را متوقف کند، آنها اماده هستند تا اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف کنند و شاید این تحولات موجب شود تا در آینده نزدیک مذاکراتی داشته باشیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: از این مساله راضی هستم که پیونگ یانگ سطحی از خویشتنداری را نشان داده که در گذشته شاهد ان نبوده ایم.

اظهارات تیلرسون ظاهرا تلاشی باهدف تشویق کره شمالی برای بازگشت به میز مذاکره است، گرچه وزارت خارجه آمریکا اوایل ماه جاری اعلام کرده است که کره شمالی راهی بسیار طولانی در پیش خواهد داشت پیش از انکه واشنگتن مذاکره و گفتگو را مد نظر قرار دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    1 0
    امریکا خوب بلد هست حاکمان یاغی را تربیت کند . غیر مستقیم تربیت می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس