شورای شهر

مراسم افتتاح پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد و پس از تشکیل هیات رئیسه سنی شورا، محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

به گزارش مشرق، در جلسه امروز پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران 21 نفر از اعضای جدید و همچنین هاشمی استاندار تهران ، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ ، مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران ، احمدی معاون سیاسی وزارت کشور و فرهادی فرماندار تهران حضور دارند.

اعضای شورای پنجم شهر تهران سوگند یاد کردند

پس از تشکیل هیات رئیسه سنی شورا، اعضا سوگند یاد کردند.

در این سوگند نامه آمده است: من در برابر کلام الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چهارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.

چهار مفهوم نهفته در سوگندنامه

مرتضی الویری پیش از آغاز ادای سوگند توسط اعضای شورای پنجم، با ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله هاشمی در مجلس سوم گفت: وی بر روی تک‌تک مفاهیم سوگندنامه تأمل کرده و آن را قرائت می‌کرد؛ از اعضای شورای پنجم می‌خواهم بر روی این سوگند اندیشه کرده و بار سنگینی که بر عهده گرفته‌اند را یادآوری کنند.

وی با بیان اینکه در متن این سوگندنامه چهار مفهوم اساسی نهفته است، گفت: بحث رعایت و حفظ امانت و آنچه که شهروندان به ما واگذار کرده‌اند؛ رعایت قانون، عدالت و انصاف و صرف و صلاح مردم در پیشرفت امور شهری است.

الویری اضافه کرد: بیش از ۳۰ جلسه غیررسمی تشکیل داده‌ایم بنابراین کارهای امروز شسته و رُفته است.

هاشمی رسماً‌ رئیس شورای شهر شد

 هفته پیش قبل از شروع به کار رسمی شورای پنجم، اعضای این شورا بر سر انتخاب محسن هاشمی به عنوان رئیس شورا توافق کردند.

هاشمی در جلسه رسمی امروز با ۲۰ رای موافق رئیس پنجمین دوره اسلامی شهر تهران شد.

ترکیب هیئت رئیسه شورای پنجم مشخص شد

سیدابراهیم امینی تنها کاندیدای نایب‌رئیسی شورای شهر تهران توانست 21 رای را کسب کند.

در جریان انتخاب منشی‌های هیئت رئیسه نیز بهاره آروین و زهرا نژاد بهرام دو کاندیدای منشی‌های هیئت رئیسه بودند و در نهایت از جمع 21 رای، زهرا نژاد بهرام 21 رای کسب کرده و بهاره آروین 19 رای کسب کرد.

در این جلسه علی اعطا با ۱۹ رای به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شد.


استاندار تهران در مراسم تحلیف اعضای شورای شهر تهران: اولویت تکمیل مصلی باشد/ایمنی مترو یک بحث حیاتی است

در اولین گام شورای پنجم باید لایحه ای به مجلس برای قانونی کردن فعالیت شورایاران بدهد.

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت اتوبوس و هوای پاک یک ضرورت اجتناب ناپذیر در تهران است.

آسیب های اجتماعی اولویت تهران است و مسیر کار خوب پیش می رود و شنیدم در همین رابطه کنیته ای زیر نظر وزیر کشور جلسه ای مهرماه با مقام معطم رهبری برگزار خواهد کرد.

در برخورد با متکدی کارتن خواب هم باید با همکاری شهرداری، شورا و استانداری کاری کرد.

من قول میدهم دستگاه های اجرایی به شماکمک میکنند اما شما هم به آنها کمک کنید تا به مردم خدمت شود.

ساماندهی حاشیه نشینی  بسیار مهم است.

ایمنی مترو یک بحث حیاتی است و انتظار دارم جلسه مشترک بگذاریم و تمام زوایا را تکمیل کنیم.

یک درخواست شخصی دارم؛ بعد از ٣٠ سال هنوز مصلی تمام نشده است. انتظار دارم و خواهش میکنم اولویت اول شما تکمیل مصلی باشد.

اگر بگویید پول  نداریم حرفتان را قبول ندارم؛ بودجه زیادی دارید و دو ساله با بخشی از بودجه فرهنگی میتوانید آن را بسازید .

هاشمی اهداف و برنامه‌های خود را تشریح کرد

محسن هاشمی در نخستین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیار مفتخریم که در این جلسه توفیق خدمت به مردم را داشته باشیم.

هاشمی گفت: همچنین با حضور بی‌سابقه و افتخار آفرین مردم تهران در این دوره از انتخابات که نصاب رأی به سه برابر دوره‌های گذشته افزایش داد، پشتوانه مردمی بودن شورا را دوچندان کرده است.

رئیس پنجمین دوره شورای شهر تهران گفت: شوراها در قانون جایگاه مهمی دارند، اصل هفتم قانون صراحت دارد که شوراها یکی از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشورند و اگرچه به لحاظ تصمیمات سازمانی و اداری دارای وظایف خاص خود هستند،‌ اما از نظر قانون و حق حاکمیت در تراز سایر ارکان حکومتی قرار می‌گیرند.

رئیس پنجمین دوره شورای شهر تهران تصریح کرد: حضور حداکثری کاندیداها در مرحله ثبت‌نام و تأیید صلاحیت حداکثری توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت موجب شد تا مشروعیت مردمی این دوره از شوراها افزایش بیشتری یابد. همچنین حضور بی‌نظیر مردم در انتخابات پشتوانه و امانت بزرگی برای این شورا محسوب می‌شود که باید در جهت تحقق اهداف و مسئولیت‌ها بهره‌برداری شود.

وی حمایت نظام از این فرایند و حق‌الناس دانستن رأی مردم را بسترساز تحقق این حماسه دانست و گفت: وزارت کشور و هیأت‌های اجرایی مجلس و نظارت که در رأس آن رهبر قرار دارد موجب تحقق این حماسه شده و شورای پنجم قدرشناس این اعتماد نظام به مردم است.

هاشمی ضمن تشکر از عملکرد شورای شهر در چهار دوره گذشته به‌رغم فرازونشیب‌ها و نقاط ضعف و قوت گفت: همان‌گونه که عملکرد این شورا خالی از نقاط کاستی و ضعف نخواهد بود، از شورای چهارم که سلف بلاواسطه این شوراست به جهت تلاش‌های صورت‌گرفته در دوره مسئولیت خود تشکر می‌کنم.

رئیس پنجمین دوره شورای شهر تهران افزود: از شهردار فعلی تهران آقای قالیباف که با تصدی 12 ساله این سمت، نصاب دوران مسئولیت را در شهرداری تهران را به خود اختصاص داده، سپاسگزاریم. بدون تردید کارنامه عملکرد وی همانند هر مسئول دیگری با نقاط ضعف و قوت همراه است که باید منصفانه ارزیابی شود.

هاشمی تصریح کرد: در آغاز دوره پنجم شورا یاد امام(ره)، شهدا و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که یکی‌ از خدوم‌ترین شخصیت‌ها برای شهروندان تهرانی به شمار می‌رفت و با تصدی سه دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس و پنج دوره نمایندگی در مجلس خبرگان و همچنین با مسئولیت‌هایی همچون ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمات قابل‌توجهی به اسلام و کشور کرده، گرامی می‌داریم. فعال‌سازی متروی تهران به عنوان یادگار ایشان در اوج دفاع مقدس امروز منشأ خدمت به شهروندان تهرانی است.

بغض محسن هاشمی در شورای شهر تهران

رئیس پنجمین دوره شورای شهر تهران اظهار کرد: اگرچه شورای پنجم شهر عمدتاً‌ بر اساس سلایق و علایق و جریان اصلاحات انتخاب شد، اما اکنون امانتدار یکایک شهروندان تهرانی با هر سلیقه و دیدگاه سیاسی فرهنگی است و آنچه معیار عملکرد ما خواهد بود، قانون و حدود اخلاقی و شرعی است و ان‌شاءالله شائبه برخوردهای سلیقه‌ای و جناحی از عملکرد شورا بر افکار عمومی به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: امیدواریم با حمایت شهروندان در ایجاد شرایط مثبت زیست شهری، شفاف‌سازی در مدیریت با هوشمندسازی، حذف رانت و اعطای امتیازات غیرقانونی از فرایند اداره شهر، تحقق وظایف معطل‌مانده مدیریت شهری به خصوص در حوزه ترافیک و آلودگی هوا با تقویت سامانه حمل‌ونقل عمومی، کاهش تصدی‌گری و هزینه‌های اداره شهر، ارتقای خدمت‌رسانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و صیانت از فرهنگ ملی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کارنامه قابل‌دفاعی از خود بجا بگذاریم.

نجفی شهردار تهران شد

با 21 رای اعضای شورای شهر پنجم  محمدعلی نجفی شهردار تهران شد.

اعلام نام نجفی به عنوان شهردار تهران

حضور شهردار و رئیس شورای شهر تهران در مرقد حضرت امام(ره)

 پس از پایان مراسم تحلیف اعضای شورای شهر تهران، اعضا به همراه محمدعلی نجفی شهردار تهران در مرقد حضرت امام خمینی (ره) حضور یافتند.

در این مراسم حجةالاسلام سیدحسن خمینی به استقبال اعضا آمده و قرار است در جمع آنها سخنرانی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • افوس ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    16 26
    سلام، چه جالب ، تکنوکرات ها هم سوگند یاد میکنند؟!!!
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    4 9
    قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا...
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    3 8
    مگه ایشون مریض الحوال نبود؟
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    4 18
    بسی جای تأسفه که عدّه ای از جوانان مخلص این مملکت با چهره های نورانی، با خشوع و خضوع مظلومانه هشت سال جنگیدند و الان هم در سوریه و عراق در حال جنگ برای دفاع از کشور هستند و تصاحب کنندگان کرسی ها در کشور مردان بی ریش و ریش پرفسوری و زنان بدحجاب هستند. تف به این دنیای دنیّ!!
    • سيد محسن ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
      0 0
      براي تفكر چون شما بايد تاسف خورد. شاخص مسلماني شهادتين است. شاخص ايمان صداقت گفتار و اداي امانت و وفاي به عهد. بقيه مناسكند و فروع
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    17 4
    چه ربطي داشت يعني چون رفتن جبهه بايد بشون مقام وزارت داد واقعا با اين مردم نادان به هيچ جا نخواهيم رسيد
    • محمد ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
      2 6
      نادان کسایی هستن که به دزدان و رانتخوران رای میدن
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    3 15
    نجفی دست راست کروبی در ماجراهای سال ۸۸ بود و چند بار هم به خانواده کشته شدگان هم سر زد و عنوان شهید به اونها داد.
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    3 1
    باور کنید وقتی مراسم سوگند شورای پنج شورای اسلامی شهر تهرا ن را دیدم بیاد شعر وقصه موش و گربه عبید ذاکانی افتادم مژدگانی که گربه تائب شد زاهد و عابد و مسلمانا .....................
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    3 1
    تک تک شما اول اون دم خروس دومیلیاردی رو پنهون کنین بعد قسم بخرین
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    0 0
    محسن نه نه نه نه هزاران بار نه ..............................................................................................................
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    0 0
    کلا گوشت را بدست گربه ها دادند تمام شد فاتحه تهران و ببت المال را هم در همان زمان خوانده شد برای تاراج و یغما ودر جیب خودشان کردن و به حسابها بانکها خارج ریختن ایش نوش کردند فرزندانشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس