کد خبر 765602
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
گل

چندی پیش بود که ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد «گل» دومین مخدر مصرفی در کشور پس از تریاک است، و حالا از قیمت‌های نجومی این گل‌ها خبر رسیده است.

به گزارش مشرق، تیرماه امسال بود که ستادمبارزه با موادمخدر با استناد به آخرین شیوع شناسی اعتیاد تعداد معتادان کشور را  دو میلیون و 808 هزار مصرف کننده مستمر اعلام کرد؛ معتادانی که 11.9 درصدشان گل و مشتقاتش برای مصرف انتخاب کرده‌اند تا این مخدر پس از تریاک به دومین مواد مخدر مصرفی در میان مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر در کشور بدل شود. مخدری که البته مصرف‌کنندگان تفریحی آن هم کم نیستند.

پس از اعلام این آمار بود که سردار مسعود زاهدایان، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از افزایش کشفیات مخدر گل در سال جاری خبر داد و گفت:‌ تغییری که در الگوی مصرف مواد مخدر درحال شکل‌گیری است در حوزه مصرف مخدر گل که یکی از مشتقات گیاه شاهدانه است مشاهده می‌شود و گرایش به سمت استفاده از این ماده قابل توجه است. درهمین راستا پلیس نیز برای مبارزه با مخدر گل، تمامی توان خود را بکارگرفته و اقدامات موثری نیز در این‌ زمینه انجام شده است که نمونه آن شبکه‌هایی بود که در فضای مجازی فعال بودند و با پیگیری ما منهدم شده و ضربه‌ خوردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه پلیس با شبکه‌های محلی و افراد و عناصری که تولیداتی در گلخانه منزل و نقاط "دور از دید"  داشتند نیز برخورد کرده است، گفت:‌ شناسایی و  برخورد با این شبکه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و با هوشیاری دنبال می‌کنیم و اگر کسی در این حوزه فعالیت کند سیاست پلیس در مرحله اول پیشگیری و سپس برخورد سلبی خواهد بود و با این شیوه با آنان برخورد خواهیم کرد. همچنین  برخورد با تولید خانگی این گیاه نیز جزو اولویت‌هاست و در دستورکار قرار دارد. البته کار سختی پیش روی پلیس است چرا که کشت این گیاه بعضا در نقاط کور و غیر دسترس و دید انجام می‌شود و در این حوزه نیازمند کار اطلاعاتی هستیم. در سال‌جاری نیز با اقدامات انجام شده در این حوزه، کشفیات مخدر گل نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

گل‌های نجومی

اما در تازه‌ترین خبر، قیمت این ماده مخدر نیز اعلام شده است، سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت جدیدترین قیمت گل را اعلام کرد؛ مخدری که قیمت اعلام شده برای آن از گردش مالی بالای سوداگران مرگ خبر می‌دهد.

رحیمی درباره قیمت مخدر گل گفت: قیمت گل در تهران به ازای هرکیلوگرم حداقل هشت میلیون تومان است و قاچاقچیانی که آن را به شکل گرمی به‌فروش می‌رسانند به ازای هرگرم حداقل 30 هزار تومان از مشتریان خود دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پلیس برخورد با فروشندگان این ماده مخدر را در اولویت قرار داده است، ادامه داد: متاسفانه سوداگران مرگ با بهانه‌هایی چون اعتیادزا نبودن و ... این مواد را به‌فروش می‌رسانند، در حالی که تحقیقات نشان داده که گل می‌توانند حتی اثراتی به مراتب بدتر از شیشه بر روی مصرف کننده داشته باشد.

رحیمی با بیان اینکه پلیس با قاچاقیان گل برخورد می‌کند، افزود: چندی پیش باند دو نفره‌ای که اعضای آن اقدام به تهیه و توزیع این مخدر کرده بودند، توسط ماموران شناسایی و از آنان بیش از 15 کیلوگرم مخدرگل کشف و ضبط شد. همچنین برخی از این افراد دامنه فعالیت خود رابه فضای مجازی برده‌اند که پلیس با این افراد نیز برخورد می‌کند. 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    21 3
    من خودم ي مدتي ماريجوانا مصرف ميكردم اما گذاشتم كنار چون فهميدم زود ادم رو از كوره در ميكنه منزوي كننده هست و كمي خول ميكنه
    • قاسم ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      12 3
      خول بیشتر خول شده .خخخخخخخخخخ
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    7 5
    گل چیه؟داوودی یا میخک؟
  • محمود ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    23 8
    به به چه اسم قشنگی داره. دوست دارم یه بار دود کنم
    • ممد IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      9 5
      نکنی ها بت گفته باشم
  • ناشناس. IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    29 16
    خاک تو سر هر که بره سراغ مواد حالم از این آدما بهم میخوره
    • سینا IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      7 3
      دمت گرم با نظرت موافقم
    • Arsen IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      15 0
      چرا ادما رو قضاوت میکنی؟ شاید اون مشکلی که یک نفر دیگه داره و میخاد از شرش خلاص بشه رو تو نداری پس کسیو قضاوت نکن
    • N CA ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      26 1
      این آدما هم حالشون از تو بهم میخوره😂
    • علی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      5 1
      زندگی خانوادگی انسان رو نابود میکنه. بیچاره به پدر و مادراشون زندگی نمیکنن که؟ بچه های بیشعور اونارو نابود میکنن. انسان که نیستن.
    • گشتم نبود نگرد نیست IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      1 2
      گشتم نبود نگردین نیست
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      1 0
      چتی و فاز خیلی حال میده ولی از ما ب شما توصیه میشه ک این سمت نرین
    • ممدم US ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      0 0
      والا راست میگی اگه راست میگی چرا خدت اومدی اینجا 🤣🤣
  • مهدی گراس IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    9 0
    خیلی بده برای بی پول ها پول داری بکش نداری نکش
  • زینب مولازاده IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    4 2
    ۱۱همین گل زندگی دوتا از عزیزان نزدگ منو داغون کرد با مصرف این زهره ماری که بهشون گفتند اعتیاد نداره، توهم نداره که الان در تيمارستان هستند
  • سالم و آرام ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 1
    آقا قیمت ها رو نشکنید کاسب ها گناه دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس