کد خبر 765438
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کیانوش رستمی

وزنه‌بردار روسیه که پیش از این رقیب اصلی کیانوش رستمی محسوب می‌شد، با تغییر وزن و حضور در دسته ۹۴ کیلوگرم از این پس باید با سهراب مرادی رقابت کند.

به گزارش مشرق، در رقابتهای وزنه برداری بازی های یونیورسیاد تعدادی از چهره های شاخص وزنه برداری جهان نظیر اوم یون چول نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ در دسته ۵۶ کیلوگرم، سیمون مارتیروسیان نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ در دسته ۱۰۵ کیلوگرم و گور میناسیان نایب قهرمان المپیک۲۰۱۶ در دسته فوق سنگین حضور دارند.

در کنار این مدال آوران المپیک، آرتیم اوکولف روس دیگر  چهره شاخص وزنه برداری حاضر در بازی های یونیورسیاد است.

 اوکولف روس در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ و  در دسته ۸۵ کیلوگرم بالاتر از کیانوش رستمی قرار گرفت  و قهرمان شد.  برای المپیک ریو هم اصلی ترین رقیب رستمی محسوب می شد حتی فدراسیون جهانی وزنه برداری  رقابت این دو نفر را در المپیک ریو  به جنگ تن به تن تشبیه کرده بود  اما کمیته بین المللی المپیک اجازه نداد روسیه  در ریو حاضر شود و این وزنه بردار غایب بزرگ رقابت دسته ۸۵ کیلوگرم بود.

 این وزنه بردار که اکنون خود را برای مسابقات جهانی ۲۰۱۷ آماده می کند، در بازی های یونیورسیاد هم حاضر شده است  اما در یک وزن دیگر. اوکولف در بازی های یونیورسیاد در دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه می زند و حتی در مسابقات قهرمانی کشور روسیه هم در ۹۴ کیلوگرم شرکت کرد.

 به این ترتیب اوکولف دیگر رقیب کیانوش رستمی نیست و  از این پس باید با  سهراب مرادی که این روزها شرایط خوبی هم دارد، رقابت کند. یونیورسیاد اولین رقابت بین المللی این وزنه بردار روس محسوب می‌شود و باید دید چه رکوردهایی از خود ثبت می‌کند.

اگر اوکولف بتواند خود را به رکورد هایی خوبی برساند، در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان، رقابت جذابی را در دسته ۹۴ کیلوگرم شاهد خواهیم بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس